Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
kan inte volvos system i detalj men på Garmin så måste ikonen heta EXAKT samma sak som poi-filen. Dvs har du en poi-fil som heter "rastplatser" så måste också ikonen heta "rastplatser" annars syns den ej. Kan vara vär att testa.
av jesperk
Så man kan alltså bara ha egen ikon på en grupp.
Får väl välja fartkamerorna då.
Det är verkligen dåligt, känns inte så 2011 precis..
I min Navman F20 från 2006 så kunde man lägga in egna pois och ikoner hur lätt som helst...
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, men du kan ha flera grupper, var och en med sin ikon. In absurdum en grupp per punkt, var och en med sin egen ikon (till någon viss gräns, förstås).

Problemet är buggen som gör att ikonen inte visas i listan med sitt riktiga utseende, när man ska välja den. Alla är svarta. Men det blir bättre, för i min version kan man inte välja egen ikon alls, svart eller ej.
av jesperk
apersson850 skrev:Ja, men du kan ha flera grupper, var och en med sin ikon. In absurdum en grupp per punkt, var och en med sin egen ikon (till någon viss gräns, förstås).

Problemet är buggen som gör att ikonen inte visas i listan med sitt riktiga utseende, när man ska välja den. Alla är svarta. Men det blir bättre, för i min version kan man inte välja egen ikon alls, svart eller ej.
Nu är jag inte med riktigt.
Menar du att man kan ha flera egna grupper men bara välja av de befintliga ikonerna till dom utom till en där man kan ha egen?
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä. Man kan ha flera grupper, varje grupp med en egenhändigt tillverkad ikon. Ikonen ska då skickas med som en bitmapp, med samma filnamn som GPX-filen.

Problemet med min mjukvaruversion är att jag inte kan ha någon egen ikon alls, inte ens till en grupp. Jag ser en svart ruta som skulle varit ikonen, men den går inte att välja. Med din version är det nog så att du ser en svart ruta (eller?) som representerar ikonen, men den går i alla fall att välja, och då fungerar den sen på kartan. Sådana ikoner kan du ha en egen per POI-grupp, men visas alla som svarta är det lite klurigt att välja rätt.
av jesperk
Aha!
Nu trillade poletten ner lite längre iaf...
Det var det du menade med att gissa sig fram.
De svarta rutorna borde ju lägga sig i samma ordning som man lägger in dom kan man tycka.

Jag markerade nog samma svarta ruta för alla filer.
Tyckte mig bara se två svarta rutor i listan trots flera filer men det kan jag inte svära på.
Ok, på't igen.. :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har nog inte provat med mer än två filer - ikonvalet fungerade ju inte för mig, så jag slutade där.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]