Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Petzzon skrev:Min mekaniker frågar alltid, och jag brukar säga att byt dom gärna men tar du betalt för jobbet får du lägga dom i bilen istället.
Alltid bytta hitills :) :) :)

För övrigt tycker jag livslängden är kass brukar byta en gång själv mellan servicearna, så livslängd i min ögon 3 månader och 1500 mil.
Visst kräsen kanske men hatar dålig sikt.
Bra för du sparar 58:- på att få bladen i bilen istället för monterade på :roll:

Ditt tillväga gångsätt är Guld värt glimten i ögat och livet rullar på som aldrig förr...
Och inte som i denna situation

Hade den frågan på tapeten igår och montering av blad fram kostade 58:-
Kan säga att jag blev själv förvånad 58:- men herren i fråga Tvärvägrade att betala dessa 58:-för han tyckte att det skall ingå i torkarblads kostnaden
Lite kul tyckte man allt att det var För är bilen inlämnad för en service för 5800:- det är ok Men arbetskostnaden på 58:- där skall vi banne mig få viljan igenom till varje pris
Till råga på allt så blir han lätt aggresiv/irriterad och höjer rösten för att låta mer myndig eller något... ??:-/
Tycker att är man vuxen och uppfostrad så höjer man inte rösten och i mina ögon har han förlorat all respekt han kan ha haft när samtalet började :-(O)

Kan väl säga att han fick dessa 58:- som avdrag på fakturan men han hade aldrig behövt dra på och bli irriterad
Jag lade 1% rabbat på hela servicekostnaden och då minskade hans totala kostnad men 58 kronor och 46 öre
Han blev nöjd då men hur tänker han när han ser mer noggrant på fakturan och ser att jag inte dragit dom 58:- som var arbetskost på Torkarbladen utan 1% på totalen ser lite komiskt ut i mina ögon
Det var en sak jag gjorde för jag tycket hela situationen var lite udda... :mrgreen:

(( Goose))
Användarvisningsbild
av VolvoB20
1000 spänn för torkarblad..... :-O) :-O) :-O)

Jag brukar köpa gummibladet på metervara till våra bilar för några tior, sedan tar jag pengarna jag sparat och åker en veckas restresa till solen vid medlehavet......
av Steff 99
Tvättar man av torkarbladen med svampen varje gång man tvättar bilen så håller dom i evigheter.
Men det är säkert också olika kvalite, på min senaste BMW 5 serie så satt det samma blad på under 8000 mil och drygt två år, funktionen var som om de var nya hela tiden
Min XC60 nu 2000mil 8 mån fortfarande som nya inte en tillstymmelse till ränder.
Det är väl som med allt idag, folk byter istället för att underhålla saker!
Sjukt nog...

För som du säger, tvättar man av torkarbladen varj gång man tvättar bilen så förlänger man livet på dom rejält!
av Mwi
gooose skrev:Bra för du sparar 58:- på att få bladen i bilen istället för monterade på :roll:
Min Volvo verkstad tog 59:-/blad = 177+moms för byte av 3 blad inte direkt billigt men inget att börja skrika om eller bli otrevlig för.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Mwi skrev:
gooose skrev:Bra för du sparar 58:- på att få bladen i bilen istället för monterade på :roll:
Min Volvo verkstad tog 59:-/blad = 177+moms för byte av 3 blad inte direkt billigt men inget att börja skrika om eller bli otrevlig för.
Det är väl inte de 59 kr som får en att hoppa till utan att nya torkare går på en tusing..... :-O)

Som sagt, jag brukar bara byta gummidelen för några tior på våra övriga bilar......
Användarvisningsbild
av MartinS
kave skrev:Kan man inte göra något slags skåra i nederkanten på rutan så bladen skrapas varje gång de passerar? Var populärt i annonser för några år sen.
Det är fortfarande vanligt. Hos "min" glasmästare så kan man få antingen det eller ett par nya Bosch blad "på köpet" när man byter framruta hos dom.

/MArtin
Användarvisningsbild
av gooose
Reflekterade på denna kostnad även idag och byte av torkarblad bak 12,50:- fram 25:- detta på en V70II
Fan vet om företaget går runt om jag bara byter blad :lol:

//Goose

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]