Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
ja och vad händer vid en ev mjukvaru uppdatering nä då har jag hellre bara 258hk med mitt polestar
av Cox
Håller fullständigt med dig, kör jag med Polestar så är jag garanterad att inget händer vid mjukvaruppdateringar, bibehåller garantier från Volvo bara det är värt en hel del för mig. Och jag tycker att mina 205 hk räcker långt på min dieselspis. Sedan tror jag inte att man märker så stor skillnad av 205 hk från Polestar eller 220 från BSR vridet skiljer 5 Nm. Så frågan är vilken mjukvara som ligger närmast sanningen. Siffrorna grundar jag på mitt trim.
Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

Fick ett intyg på vad jag fått gjort och garanti på att inte mjukvaran försvinner om jag gör en service, nu har de även en fullskalig serviceanläggning så servicen görs även där. Kommer ny uppdatering från Volvo så körs den in i bilen och "justeringen" läggs in igen kostnadsfritt.

Om jag sedan kan omregistrerra så att den blir godkänd vet jag inte. Det kan man väl bara med Polestar som ni andra säger.

Hade jag haft diesel så hade jag nog inte "justerat" den men nu kör jag en hel del husvagn och hade innan kraften för högt upp så jag ville ha mer kraft på låga varv och det har jag nu fått för en lägre peng än att byta bil.

De "justerar" ett antal bilar om året och är himla duktiga med bl.a. en kile från BSR som sysslat länge med detta.
Det finns även Polestar här i stan men om man jämför servicen och bemötande på Volvo och på Auto depån så är det inte svårt att välja var man väljer att göra optimeringen. Volvo har 80% tjänstebilskunder och agerar därefter (min synpunkt).

Några av killarna kommer från Volvo och jag lämnar med varm hand bilen till dom istället.
av Cox
Så länge du inte servar din bil hos Volvo så försvinner nog inte din nya mjukvara. Roligt att du är nöjd med trimmet.
Trist att höra att Volvo beter sig så på din ort. Där jag bor har jag fått väldigt bra service samt bemötande.
Fick till och med nya spolarmunstycket när jag påpekade att dessa vara kassa. Den modell med dusch munstycke dom tog hem kulmunstycken när jag påtalade att det fanns sådana. Dock visste dom inte om att det var framtaget sådana i stället. Men det var inga problem jag fick dom gratis. Väldigt bra hanterat måse jag såga då dom tydligen kostar runt 350 kr små pengar men ändå anser inte att jag skulle betala för att få vatten på runtan när jag kör över 90 km de höll dom med om.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]