Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är nog lite avvikande här på forumet :wink:
Skulle jag välja en äldre bil med många mil så ser jag inte en massa extra tillbehör som positivt, enbart mera saker som kan gå sönder och krångla, dvs ger mig strul och merkostnader.
Så varför inte en Kinetic om den har vad du önskar dig, men här verkar de flesta vara av en annan åsikt :twisted:
magsnusk83 skrev:
Variosboy skrev:Om jag hade 137000 kronor att köpa bil för så skulle jag gå på V70N Classic = Mycet bil för pengarna och man kan få en som gått bra många färre mil och med trevligare utrustning än den du hänvisar till..

Alternativt så räknar du en gång till och kommer fram till att det inte är så många kronors skillnad i månaden att köpa en V70II som är fräsch och fin, och som gått "normalt" många mil!
Att gå från 137 till säg 180 är inte så värtst stor skillnad i månaden, mer gör rätt så mycket på bilen... TYCKER JAG! :wink:

men en Volvo V70 2.4 170 Hk Kinetic som gått knappt 17000 mil en brukare för 100000 hos en bilhandlare kan de vara något. håller med att V70N Classic är väldigt fin ...den är nice
Först behöver du välja mellan diesel och bensin. Kör du mer än ca 2000 mil/år? Välj diesel. Annars är det bensin som gäller. Rent generellt gäller det någorlunda då dieselskatten oftast är högre på lite äldre dieselmotorer.

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V7 ... ?ca=13&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=13&w=3

Där har du några fina bensinmotorer som har bra kraft och någorlunda bra förbrukning.

http://www.blocket.se/orebro/Volvo_v70_ ... ?ca=13&w=3
http://www.blocket.se/sodermanland/Volv ... ?ca=13&w=3

Och några fina dieseldrivna! :)
Variosboy skrev:Skulle snarare säga att brytgränsen går vid ungefär 1500 mil med den nya lägre skatten, i vissa fall ännu lägre.
Ja, det är nog sant. Men lite äldre V70 II har fortfarande ganska hög skatt, över 4000 kr.
StefanN skrev:1. Jag skulle aldrig köpa nåt från KVD, googla lite så ser du varför.
Skillnaden på vad som aktioneras ut på KVD och det som säljs på exv.Bilia är hårfin.
Merparten av bilarna som säljs från båda är före detta tjänste /leasingbilar som lämnas/byts in till försäljning från finans/leasingbolag.
KVD är mycket bättre på att beskriva skicket och felaktigheter än vad den vanliga bilhandel är .
Man ropar in en bil på KVD och får den i det skicket som det har men den är inte rekonditionerad som från en bilhandlaren som döljer skicket och där säljs "samma" bil som "mycket välvårdad"
Köper man en bil från KVD, Bilhandeln eller privat via Blocket är nog risken lika stor eller liten att få en dålig bil..
Steff 99 skrev:
StefanN skrev:1. Jag skulle aldrig köpa nåt från KVD, googla lite så ser du varför.
Skillnaden på vad som aktioneras ut på KVD och det som säljs på exv.Bilia är hårfin.
Merparten av bilarna som säljs från båda är före detta tjänste /leasingbilar som lämnas/byts in till försäljning från finans/leasingbolag.
KVD är mycket bättre på att beskriva skicket och felaktigheter än vad den vanliga bilhandel är .
Man ropar in en bil på KVD och får den i det skicket som det har men den är inte rekonditionerad som från en bilhandlaren som döljer skicket och där säljs "samma" bil som "mycket välvårdad"
Köper man en bil från KVD, Bilhandeln eller privat via Blocket är nog risken lika stor eller liten att få en dålig bil..
Stämmer inte, eller ja, KVD redovisar ju skador på ett bra sätt. Men alla dessa leasingbilar/liknande är vanligtvis riktiga rishögar. Trasig plast, plåt- och lackskador. Enda fördelen är väl att de oftast är fullstämplade i boken - men motorn är ju inte körd av en privatägare som är rädd om bilen. Vill man ha en billig bil med lite utrustning och en del skador är det väl en bra affär. Vanliga bilhandlare har ett annat utbud av bilar som inte går att jämföra.
Hur många nya V70 tror du är körs av privatköpare ?
De privatägda nybilarna är lätt räknade och säljs förmodligen på blocket eftersom privatköparna vill inte ta 50% i värdeminskning på tre år.
Många lever med illusionen att tjänste och leasingbilar är vanvårdade men det är "bull", merparten och det är privat köparen som köper en beg bil som är tre år och 7-8000 mil på mätaren är en fd tjänste/leasingbil.
Du menar väl inte allvar att du tror att bilhandeln inte säljer beg tjänste/leasingbilar !!??

Bilhandlare är nog de största kunderna hos KVD..och jag lovar att dessa bilar säljs som "välvårdade" snällt körda i fina bilhallen även hos Volvoåterförsäljaren
Steff 99 skrev:Hur många nya V70 tror du är körs av privatköpare ?
De privatägda nybilarna är lätt räknade och säljs förmodligen på blocket eftersom privatköparna vill inte ta 50% i värdeminskning på tre år.
Många lever med illusionen att tjänste och leasingbilar är vanvårdade men det är "bull", merparten och det är privat köparen som köper en beg bil som är tre år och 7-8000 mil på mätaren är en fd tjänste/leasingbil.
Du menar väl inte allvar att du tror att bilhandeln inte säljer beg tjänste/leasingbilar !!??

Bilhandlare är nog de största kunderna hos KVD..och jag lovar att dessa bilar säljs som "välvårdade" snällt körda i fina bilhallen även hos Volvoåterförsäljaren
Du Har väldigt rätt i de du säger att bilhandlare är inblandade , har sätt dom från frölunda ecomotor lägga bud på bilarna så de ligger mycke i du säger.
~70% av alla Volvobilar är tjänstebilar. Om du nånstans vill hitta så många beg tjänstebilar som möjligt - ta en promenad till närmaste Biliahandlare. Där kan du dessutom ha turen att stöta på några av de 8000 Hertz hyrbilar som byts in varje år. Enda skillnaden hos Bilia mot KVD är att bilarna är uppspacklade och omlackade och att säljaren inte är ett dugg intresserad av att berätta om några brister på bilen. Att tro att det var mindre repor och skav på en bil som byts in på Bilia är bara löjligt. Då fattar man inte hur Volvohandeln ser ut idag.

Angående billig V70II vs V70N skulle jag rekommendera en provkörning av båda. V70N anser jag vara en på de flesta sätt sämre bil, framförallt komfortmässigt men även utrymmesmässigt. Om man står ut med ett äldre utseende, sämre ljudisolering och mindre utrymmen så visst kan man spara en del pengar.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]