Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

boston00 skrev:Kan du inte ringa menar du? Eller menar du att du inte hittar dina kontakter? Du säger att du lyckas koppla ihop dom, då "borde" det vara ok. Kan du ringa manuellt genom att slå numret?
Nej, jag kan varken ringa eller hitta mina kontakter. Jag skriver att jag inte kan koppla ihop dem. Alltså kan jag inte heller ringa manuellt.
Försök att gå in på uppkopplingen i telefonen och välj att den alltid skall ansluta utan att fråga. Det måste man göra på ex Nokiatelefoner. Annars kopplar den inte upp automatiskt. På Nokia hittar man det om man går in i blåtandsmenyn och sedan markerar biluppkopplingen och väljer "val". under val kan man kryssa i att den skall "anges som behörig". Kanske är det något liknande?

I annat fall är petkas råd om att ta bort alla kopplingar i både tel och bil och sedan låta telefonen söka upp bilen.
maranander skrev:Som sagt, jag lyckas para ihop dem och telefonen blir registrerad och syns i Sensus-systemet. Därefter lyckas den inte koppla upp mot telefonen. Jag har testat med en annan SG2:a med samma resultat och jag har inga andra telefoner parade med bilen. Jag har även provat att telefonen söker upp bilen. Någon som lyckats koppla upp en SG2:a med Sensus och fått det att fungera?
Det funkar mycket bra i min bil (sensus) med både SG2:an och frugans HTC desire.
Jag kör då och då med spotify via BT från min Samsung och det funkar klockrent det med, kan t.o.m byta låtar från rattens knappar. :-)-)
maranander skrev:
boston00 skrev:Kan du inte ringa menar du? Eller menar du att du inte hittar dina kontakter? Du säger att du lyckas koppla ihop dom, då "borde" det vara ok. Kan du ringa manuellt genom att slå numret?
Nej, jag kan varken ringa eller hitta mina kontakter. Jag skriver att jag inte kan koppla ihop dem. Alltså kan jag inte heller ringa manuellt.
Jag frågade för du skrev
som sagt, jag lyckas para ihop dem och telefonen blir registrerad och syns i Sensus-systemet.
Om dom inte hittar varandra alls låter det väldigt konstigt. Googla bluetooth stack android, det kanske finns någon uppdatering. Jag uppdaterade min Nokia n900 för att det skulle funka lite bättre.
acr32 skrev:
maranander skrev:Som sagt, jag lyckas para ihop dem och telefonen blir registrerad och syns i Sensus-systemet. Därefter lyckas den inte koppla upp mot telefonen. Jag har testat med en annan SG2:a med samma resultat och jag har inga andra telefoner parade med bilen. Jag har även provat att telefonen söker upp bilen. Någon som lyckats koppla upp en SG2:a med Sensus och fått det att fungera?
Det funkar mycket bra i min bil (sensus) med både SG2:an och frugans HTC desire.
Jag kör då och då med spotify via BT från min Samsung och det funkar klockrent det med, kan t.o.m byta låtar från rattens knappar. :-)-)
acr32: Jag har testat flera olika SGS2:or på flera olika V70-12:or utan resultat. Dock fungerar det klockrent med en V70-09:a! Vad har du för programversion på din Sensus respektive SGS2:a?

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]

Nej det finns ingen text eller symbol på gal[…]

meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]