Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Degdala skrev:I dag var jag i Hallunda i södra Stockholm och arbetade och när jag var på väg hem och stannade för att fika fick jag se att grillen på min S80 MY11 är borta.
Det enda spåret var ett fult märke i kanten efter en skruvmejsel.
När jag fortsatte hemåt på E4:an såg jag en V70 i backspegeln som även den saknade grill.
Är det en ny stöldvåg på gång?
Säljs dessa grillar vidare till folk som vill att deras MY10 ska se ett år nyare ut ?
Är det fler på detta forum som är drabbade ?
My11 har lika grill som My10.
av oldtimersmc
Krollspell skrev:
Degdala skrev:I dag var jag i Hallunda i södra Stockholm och arbetade och när jag var på väg hem och stannade för att fika fick jag se att grillen på min S80 MY11 är borta.
Det enda spåret var ett fult märke i kanten efter en skruvmejsel.
När jag fortsatte hemåt på E4:an såg jag en V70 i backspegeln som även den saknade grill.
Är det en ny stöldvåg på gång?
Säljs dessa grillar vidare till folk som vill att deras MY10 ska se ett år nyare ut ?
Är det fler på detta forum som är drabbade ?
My11 har lika grill som My10.
Japp
Användarvisningsbild
av NordmanV8
MY11 är silvergrå till färgen medans MY10 är svart. Dessutom passar dessa grillar de äldre bilarna, så jag kan se en ganska stor marknad för dessa på Blocket och dylika ställen.
Jag köpte min MY11 grill på Bilia för ca 2400:- tror jag det var...
Så... 500:- är ju inte ett pris man kan köpa en ny fin grill för i "god tro" utan att ana att det är stöldgods... :roll:
Jag hade ju i alla fall begärt ca 1500:- om jag skulle få för mig att sälja min nya grill på Blocket... 500:- för den gamla grillen med fyrkantiga emblemet är kanske mer realistiskt.
av oldtimersmc
Annonsören kommer att få besök av farbror Blå och "god tro" begreppet existerar inte längre.
Själv censur
Senast redigerad av 2 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Samtidigt som det är för jävligt att folk knycker saker för andra så är det jävligt trist att folk som köper en bil för bortåt 150k (eller va en långmilad -08 nu kostar!?) köper en "billig" grill på blocket av tveksamma individer! Förstår inte folk bättre än så, eller skiter dom i hur det ligger till??

Hur som helst tröttsamt..
av eijo
Har en bekant med en gammal V70 (första generationen) som blev av med sin grill för ett tag sedan. Han är noga med sin bil, och vill att den ska se vettig ut trots att den är gammal. Han köpte "tillbaka" en grill på blocket för 400:-, ville inte betala 1800:- (eller vad det nu var) på Volvo. Dom skapar så att säga sin egen marknad dom där typerna som snor.... :evil:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att köpa en grill på blocket till en gammal bil är väl en sak, men här pratar vi ju om en 4 år gammal modell.
Användarvisningsbild
av Nexus
Han menar nog bara att även gamla volvogrillar fortfarande stjäls. XC grillen är fortfarande av intresse för folk som kör gammla V70. Jag har varit förskonad och min sitter fortfarande kvar på bilen efter många år .
Även om det är en gammal eller ny bil så ska folk kunna ge fan i andras saker, skaffa ett jobb istället för sno saker!
av oldtimersmc
Ett par välkända tjyvar i från östergötland stal kyrsilver ur en kyrka därefter så väntade de på att preskibitionstiden gått ut sedan så lade man ut silvret till försäljning i en annons i lokala "Korren" under rubriken kyrksilver säljes kommer frånXX kyrka.
Preskriberat??? Ja stölden men inte hälleribrottet vilket har högre straffvärde än stöld.
Så farbror blå åkte hem till Tjyvarna och Bokade in dem på hotell gripen...
Att köpa stöldgodds och befatta sig med sådant kan bli mycket dyrt.
av eijo
Nexus skrev:Han menar nog bara att även gamla volvogrillar fortfarande stjäls. XC grillen är fortfarande av intresse för folk som kör gammla V70. Jag har varit förskonad och min sitter fortfarande kvar på bilen efter många år .
Även om det är en gammal eller ny bil så ska folk kunna ge fan i andras saker, skaffa ett jobb istället för sno saker!
Ja, precis. Och genom att många stjäl grillar så skapas det ju en marknad där det finns en massa köpare - dvs folk som blivit av med grillen. :cry:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]