Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

270 kan omöjligen vara vettiga pengar för en MY10 - man får ju en MY11 D3 helt ny för de pengarna. http://www.upplandsmotor.se/Bilar/Vara-annonser/Volvo2/
det tycker jag me :D men du får ju ingen summum för de 270 precis, de pris du anger gäller ju kinetic eller +10000 för momentum, men en sån bil är instressant för min del, men visst har du rätt att man kan få en ny för de pengarna. Det roliga är väl att de flesta på detta forum är väl insatta i vad de vill betala och skulle betala
1-2 år gamla Volvosar häpnar jag ofta över priserna på. Ofta är skillnaden mot ny löjligt liten och med en ny får man speca själv, garantier, helt nya däck osv. Men det är ju jag det.
jag kan bara hålla med att priserna är löjligt höga på 1 och 2 åriga bilar, men jag vill oxå ha en del av kakan, det är ju inte bara handlaren som skall tjäna på detta, tycker jag
Så är det ju - trots allt. Men jag kan inte förlikas med känslan att det skulle vara ett särskilt smart köp.
andreas_lofgren skrev:1-2 år gamla Volvosar häpnar jag ofta över priserna på. Ofta är skillnaden mot ny löjligt liten och med en ny får man speca själv, garantier, helt nya däck osv. Men det är ju jag det.
Har också alltid förundrats över vilka som köper alla dessa snordyra beg. volvosar. Hoppas det fortsätter så :D
Förmodligen är det den kategorin människor som normalt sett inte prutar som köper dom. Dom jämför väl med listpris på en ny och då kan ju skillnaden verka stor, sen är det nog ganska många som köper bil lite på impuls och då vill deväl ha bilen fort!?
en sak är ju bra med att det finns folk som betalar de priserna, om min bil nu skulle stå i 260 så kan man ju tycka att det är billigt jämförelse med listpris 377, sen att jag betalade 327, men men vi får se vad det blir för inbytespris, men som det känns nu blir det ingen ny bil än iaf
Som en del redan sagt får man ju en ny v70 2,4d för 279900 och hos en bilhandlare med garantier och allt och att någon då kränga en begagnad bara marginelt billigare tror jag är svårt.

Tittar man på kvd:s avslut för V70II så finns ju på veckans avslutsprislista 3st 2,4d som hade rullat 2311, 7471 respektive 10765mil. Avslutspriserna för dessa blev 232500, 208500 respektive 190500kr. Vidare ser man att de billigaste 2008:orna(2.of) nu börjar komma ner runt 100k. Även om kvd:s bilar inte är rekondade och i toppskick säger det ändock endel vad folk är beredda att betala.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]