Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Det jag fått som svar är att det blir för små volymet och för dyrt att typa in dem etc..
Av den anl fick man låda försvinna till V70 D5 AWD men är kvar på Xc70 D5.
personligen tror jag man skulle sälja fler bilar om de hade fler AWD modeller samt högre dragvikter.
Men nu verkar de tro att man köper en Volvo iaf, men jag tror att man tappar till Passat, Subaru etc för man inte erbjuder lite billigare Awd modeller. Synd!
av Linqid
Gurra82 skrev:Då kanske man skall kolla lite mer på passat 170 4motion istället då
Då får du vara beredd på att vänta. Vi ska byta våran 9-3 och har kollat på bl a Passat TDI. En 170-hästare med FWD har en väntetid på fullt normala 8-10 veckor. En 4Motion får man vänta minst ett halvår på, i värsta fall upp till ett år!
Användarvisningsbild
av Gurra82
Linqid skrev:
Gurra82 skrev:Då kanske man skall kolla lite mer på passat 170 4motion istället då
Då får du vara beredd på att vänta. Vi ska byta våran 9-3 och har kollat på bl a Passat TDI. En 170-hästare med FWD har en väntetid på fullt normala 8-10 veckor. En 4Motion får man vänta minst ett halvår på, i värsta fall upp till ett år!
ja vänta uppp til ett år tänker jag då inte göra :D då har man ju hunnut ångra sig tre hundra tusen gånger eller nåt :D
av sweborn
Eftersom kampanjen fanns under lång tid vet Volvo att de tappar till VW. Tycker själv det är lite märkligt med bristen på AWD, haldexlösningen förefaller ju vara "snorbillig" för tillverkaren och Volvo har redan tekniken i produktion.

En V70 T4F AWD med VW-påslag på 4-hjulsdriften, 262'. Skulle den bli en storsäljare? :-)
av Enzo
Tja, titta på alla som köpte D3 2.0 FWD förra året för i praktiken likvärdiga pengar de skulle kunna ha fått en D5 AWD (när kampanjen pågick). Ordinarie pris för en D3 AWD skulle ju vara högre än för D5 under kampanjen, så nej, jag tror inte Volvo skulle sälja märkbart fler, och sannolikt har Volvo själva kommit till den slutsatsen för jag tror faktiskt heller inte att Volvo är fyllt av marknadsförarklåpare som har mycket sämre koll på marknaden än oss experter på div. forum. ;)
av Steff 99
sweborn skrev:Eftersom kampanjen fanns under lång tid vet Volvo att de tappar till VW. Tycker själv det är lite märkligt med bristen på AWD, haldexlösningen förefaller ju vara "snorbillig" för tillverkaren och Volvo har redan tekniken i produktion.

En V70 T4F AWD med VW-påslag på 4-hjulsdriften, 262'. Skulle den bli en storsäljare? :-)
Finns Passaten med bensin och 4motion ? Vad jag kan se så är det Diesel 140hk + 4motion som gäller, startpris 278k för en naken Passat Variant.
Då är det ju en riktig "surhäck". :roll:
av Lövet
Enzo skrev:Tja, titta på alla som köpte D3 2.0 FWD förra året för i praktiken likvärdiga pengar de skulle kunna ha fått en D5 AWD (när kampanjen pågick). Ordinarie pris för en D3 AWD skulle ju vara högre än för D5 under kampanjen, så nej, jag tror inte Volvo skulle sälja märkbart fler, och sannolikt har Volvo själva kommit till den slutsatsen för jag tror faktiskt heller inte att Volvo är fyllt av marknadsförarklåpare som har mycket sämre koll på marknaden än oss experter på div. forum. ;)
Fast berodde det inte lika mycket på att Volvo försökte tiga ihjäl att kampanjen ens fanns? Många återförsäljare låtsades inte om den.
Användarvisningsbild
av na96gen
andreas_lofgren skrev:Fast berodde det inte lika mycket på att Volvo försökte tiga ihjäl att kampanjen ens fanns? Många återförsäljare låtsades inte om den.
Men det berodde ju på att de nästan sålde dem med förlust. Eller inga marginaler alls så det var ju ingen vits att annonsera på dem när man inte ens fick tillbaka annonskostnaderna. Om man nu inte räknar i långa loppet att man knyter till sig framtida service etc..
Så en väldigt konstig kampanj, iaf första fasen under sommarn förra året när man fick 18-19%.
av Enzo
andreas_lofgren skrev:
Enzo skrev:Tja, titta på alla som köpte D3 2.0 FWD förra året för i praktiken likvärdiga pengar de skulle kunna ha fått en D5 AWD (när kampanjen pågick). Ordinarie pris för en D3 AWD skulle ju vara högre än för D5 under kampanjen, så nej, jag tror inte Volvo skulle sälja märkbart fler, och sannolikt har Volvo själva kommit till den slutsatsen för jag tror faktiskt heller inte att Volvo är fyllt av marknadsförarklåpare som har mycket sämre koll på marknaden än oss experter på div. forum. ;)
Fast berodde det inte lika mycket på att Volvo försökte tiga ihjäl att kampanjen ens fanns? Många återförsäljare låtsades inte om den.
Det vet jag inget om, min återförsäljare sa åt mig direkt, när jag var XC-spekulant, sedan blev det en XC ändå, men han sa direkt "Ska du inte fundera på en V70 istället, det är en kampanj på dem".

Jag fick baspriset 334,9 för en Summum (D5 AWD Automat), och sedan var det som vanligt knappt nån rabatt på herrgårdsvagnspaketet, TP2. metallic, drag etc. Men det blev av flera anledningar en XC i alla fall.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Klart att om man som kund går in hos en handlare och skall köpa D3 för en viss summa pengar så talar ju naturligtvis inte handlaren om att du för samma peng får en d5 awd aut. Det är i praktiken bara de som tänker köpa v70 d5 awd som har fått nytta av den kampanjen tyvärr. Jag får försöka pruta ytterligare på mitt ramavtal istället

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]