Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ezone
Samma dilemma i min MY11 den tappar minnet lite random .. men har bara två nycklar och valt att den inte ska spara nyckelprofilen .. speglar ,stol mm
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag fick nya programvaror i Måndags, vi får väl se om det hjälper men det är väl tveksamt?

/MArtin
Användarvisningsbild
av apersson850
boopidoo skrev:Jag frågade en säljare på Volvo men han hade ingen aning, trodde att det eventuellt kunde vara en konflikt mellan fjärrkontrollens stolsminne och minnesinställningarna på stolen. Då vi har tre dosor så finns det ju potentiellt sex olika lagrade stolsinställningar (+ speglar givetvis).
Enligt bruksanvisningen har minnena i nycklarna och de i stolen inte med varandra att göra. Så det var i alla fall inte så det var tänkt.
Blir nog till att skriva en lista till verkstaden...
Användarvisningsbild
av MartinS
MartinS skrev:Jag fick nya programvaror i Måndags, vi får väl se om det hjälper men det är väl tveksamt?

/MArtin
Frugan kom precis hem och ondgjorde sig över att knapparna hade tappat minnet igen, så programuppdatering hjälpte föga.

/Martin
Användarvisningsbild
av StringerBell
MartinS skrev:
MartinS skrev:Jag fick nya programvaror i Måndags, vi får väl se om det hjälper men det är väl tveksamt?

/MArtin
Frugan kom precis hem och ondgjorde sig över att knapparna hade tappat minnet igen, så programuppdatering hjälpte föga.
Jag hade problem med att systemet glömde kopplingen nyckel - stolsinställning, men stolsminnet var alltjämt intakt.

Men en elstol utan minne i knapparna är nästan värre än en helt manuell stol. (Tar längre tid om det är stor skillnad mellan förarna)
av boopidoo
Min stol tappar minnet ungefär kvartalsvis så det går att leva med och fortfarande bättre än manuell stol. Men visst är det störande och dåligt att det är så.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det verkar ju väldigt vanligt, märkligt att inte volvo kan fixa det! Jag har i och för sig inte tagit upp det med verkstaden ännu, någon som gjort det? Min tappar minnet efter 1-2 veckor, riktigt störande.

Mvh
Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Märkligt att det är så olika. Kan det ha med årsmodellen att göra?
Min är alltså en 2012, och den har inga problem att komma ihåg de positioner som är associerade med knapparna på stolen, men minnet som ska hänga ihop med nyckeln fungerar bara någon ynka gång. Jag har fått det att fungera, men det var ett bra tag sedan nu.
Användarvisningsbild
av StringerBell
apersson850 skrev: Min är alltså en 2012, och den har inga problem att komma ihåg de positioner som är associerade med knapparna på stolen, men minnet som ska hänga ihop med nyckeln fungerar bara någon ynka gång.
Viktigt att anmäla detta så det får prioritet hos Volvo.

Jag hade ditt problem på min V50. Vid första inlämningen var mek'en för lat för att kolla upp ordentligt (trots att jag tipsade honom om en uppdatering jag läst om på forumet). Sedan fick jag det fixat på en annan verkstad och sedan dess har det varit stabilt. Kanske en gång på 50 att det inte fungerar.(och då kan det varit jag som messat upp saker)

Bekvämligheten med att stolen ställer in sig när man öppnar dörren är helt enkelt för bra för att missa, speciellt när man i mitt fall är en person på 182 och en på 158 som delar på bilen ungefär 50/50

Att det dröjer med fix kan säkert bero på att så många inte upptäcker felet. Varför? Jo, folk delar inte på bilarna... = dvs. de använder i praktiken inte finessen.
Senast redigerad av 1 StringerBell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, min bil körs för närvarande omväxlande av yngsta dottern och av mig, något som innebär en märkbar skillnad på stolsinställningen. Nu gör vi som vi alltid gjort i min 850, trycker på knappen på stolen.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]