- lör 27 aug 2011, 00:05
Samma dilemma i min MY11 den tappar minnet lite random .. men har bara två nycklar och valt att den inte ska spara nyckelprofilen .. speglar ,stol mm
Moderator: Moderatorer
boopidoo skrev:Jag frågade en säljare på Volvo men han hade ingen aning, trodde att det eventuellt kunde vara en konflikt mellan fjärrkontrollens stolsminne och minnesinställningarna på stolen. Då vi har tre dosor så finns det ju potentiellt sex olika lagrade stolsinställningar (+ speglar givetvis).Enligt bruksanvisningen har minnena i nycklarna och de i stolen inte med varandra att göra. Så det var i alla fall inte så det var tänkt.
MartinS skrev:Jag fick nya programvaror i Måndags, vi får väl se om det hjälper men det är väl tveksamt?Frugan kom precis hem och ondgjorde sig över att knapparna hade tappat minnet igen, så programuppdatering hjälpte föga.
/MArtin
MartinS skrev:Jag hade problem med att systemet glömde kopplingen nyckel - stolsinställning, men stolsminnet var alltjämt intakt.MartinS skrev:Jag fick nya programvaror i Måndags, vi får väl se om det hjälper men det är väl tveksamt?Frugan kom precis hem och ondgjorde sig över att knapparna hade tappat minnet igen, så programuppdatering hjälpte föga.
/MArtin
apersson850 skrev: Min är alltså en 2012, och den har inga problem att komma ihåg de positioner som är associerade med knapparna på stolen, men minnet som ska hänga ihop med nyckeln fungerar bara någon ynka gång.Viktigt att anmäla detta så det får prioritet hos Volvo.