Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maccie
Ok, men demontering vid oljebyte blir verkstadens problem, och de bör ju fixa det geshwint.

Byter aldrig oljan själv, det tar de hand om vid de schemalagda servicetillfällena.
av mikebike
Maccie skrev:Eftersom jag tillhör kategorin som både faktiskt tänker använda min sprillans XC70 D5 AWD Aut ute i skogen (jakt etc)...
Jag är också jägare.

En gång i vintras när hela jaktlaget hade samlats i skogen för att grilla korv stod det två XC60, en XC90 och en XC70 på skogsvägen. Det kunde ha blivit en reklambild åt Volvo....
Övriga i jaktlaget hade lämnat sina bilar utanför skogen, även de som kom i en Cayenne.
av Maccie
Märker att det inte direkt är något fattigmansjaktlag du är med i! ;-)
Användarvisningsbild
av AWWD
Maccie skrev:Ok, men demontering vid oljebyte blir verkstadens problem, och de bör ju fixa det geshwint.

Byter aldrig oljan själv, det tar de hand om vid de schemalagda servicetillfällena.
Trodde jag också. En gång glömde de att sätta tillbaka den, en annan gång försvann hälften av distanserna...

/awwd
av mikebike
Maccie skrev:Märker att det inte direkt är något fattigmansjaktlag du är med i!
Nej, jag är inte med i något jaktlag, jag var bara gäst...
Jag var nog den med lägst inkomst där....
OptimusPrime skrev:Ett jaktlag som samlas för att grilla korv??? Grillar man inte älg och hjort om man är ett jaktlag :wink:
Hälften av den korv jag äter grillas i skogen. :mrgreen:
Viltet bjuder man släkt och vänner på...
av Maccie
Så, då var skyddsplåten monterad av Volvoverkstaden.

4 mm aluminiumplåt lät inte mycket när man läste om den, men när man fick se och känna på den "skarpt" så ingav den förtroende. Rejält kraftig, och mekarna som själva inte monterat en sådan förut tyckte att det var rejäla doningar.

De hade skojat med kollegorna som de fick låna specialverktyg av, att de fått in en diplomatbil som skulle få ett skydd mot lättare minor monterat under drivlinan...

Original sitter det bara en mjuk filt/plastsköld där.

Stänkskydd bak och fram blev det också.

Ska man ha en XC70, ska den klara lite tuffare tag, tycker jag!
av Maccie
@Kave: exakt vad tänkte du göra med min ögonsten för att "testa den"? :-)

Ska jag köra sönder den, är det väl bäst jag gör det själv, så ingen annan får skit!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]