Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag oxå lärt mig nåt nytt. Man behövde inte trycka på knappen för att höja nackstödet. Precis som flera av er redan upptäckt. Testade på båda mina bilar precis och det var lite trögt på den "gamla" men det gick superlätt på den "nya".

Det är väldigt sällan som man är tre i baksätet...
I det här fallet är det min sambo som vill sitta på mittplatsen bak eftersom vi har en barnstol bakom min stol.
Haha, nu förstår jag vilken målgrupp Volvo hade i kikaren då de numera går att få elektriskt fällbara nackstöd!! Tänk om du haft det från början.. Hur mycket funderingar du sparat :lol: :lol:
Fast den funktionen tror jag iofs bara fungerar på de två ytterplatserna?
Produktutveckling grabbar... mittplatsen kommer nog om 2 år efter dessa inlägg??
(Andreas, hade du haft elektriska hade du ju tydligt sett bilderna hur det funkar idag på mittstödet?) :lol:
Och jag passar på att fråga: Det armstöd jag kunde fälla ner i mitten bak på min S40N och min förra 854, finns det någon motsvarighet till detta i V70II? Borde vara dynan/ryggstödet man ser på bilden direkt under knappen som Andreas frågade om...

Någon med koll?

MVH

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]