- ons 03 aug 2011, 23:09
Vad du skriver är lite av problemet, en del verkar anse att 520d är fullt tillräcklig, medan andra, som du, anser att den inte är det. Åtminstonde hos mig skapar det en del besvärliga frågetecken. I grunden handlar det kanske om hur man kör, amatörgasare mellan rödljusen i Stockholm, eller riktigt avancerad körning, men då borde man kanske inte satsa på en kombi. Dessutom är det min, och många andras som det verkar, att diesel verkar vara framtiden vilket avspeglas i andrahandsvärden på bensinarna om några år antagligen. Det kan iof slå åt båda hållen, vill man köpa ut bilen blir den ju billigare då.
Då ställer jag en medveten provokativ fråga, jag tolkar det du skriver som att du hellre skulle ta en välrustad V70 än en 520d oavsett utrustning, rätt? :D
Arese skrev:Är du intresserad av 520d och V70 D5 finns dessa två testade mot varandra i både automotor&sport och Teknikens värld senaste året. Kan säkert ge dig en del input. BMW vann i bägge. Ekonomiskt var utfallet i princip detsamma mellan bilarna i bägge testerna.Tack för bra svar (som alltid).
Om din budget är ca 500 kkr brutto så är mitt tips enligt följande: Jag tycker inte att någon av motorerna platsar i en bil för en halvmille, så det måste först och främst till en annan motor. Efterom jag haft både V70II (3st) och nya femman så kan jag bara konstatera att femman är otroligt mycket bättre på allt från drivlina (med rätt motor) och köregeskaper till komfort och känsla av en speciell bil. Men som sagt, bilen är värd en riktig motor. För 500k skulle min spec sett ut som följer:
530i (sugsexa, 272 hk - underbar)
Comfort (pdc, xenon, bluetooth mm), metallic, 18", skinn, sportstol, Nav Prof, Hifi Prof
Vad du skriver är lite av problemet, en del verkar anse att 520d är fullt tillräcklig, medan andra, som du, anser att den inte är det. Åtminstonde hos mig skapar det en del besvärliga frågetecken. I grunden handlar det kanske om hur man kör, amatörgasare mellan rödljusen i Stockholm, eller riktigt avancerad körning, men då borde man kanske inte satsa på en kombi. Dessutom är det min, och många andras som det verkar, att diesel verkar vara framtiden vilket avspeglas i andrahandsvärden på bensinarna om några år antagligen. Det kan iof slå åt båda hållen, vill man köpa ut bilen blir den ju billigare då.
Då ställer jag en medveten provokativ fråga, jag tolkar det du skriver som att du hellre skulle ta en välrustad V70 än en 520d oavsett utrustning, rätt? :D