- ons 27 jul 2011, 01:20
Men det låter helt klart som att AWD kanske man skulle skippa i mitt fall, är ju inte direkt så att man trampar plattan i mattan på en hal vinterväg (åtminstonde inte en tät trafikerad sådan med mötande trafik)
andreas_lofgren skrev:R-design är hårdare och lägre än Four-C som jag förstår det (har ej testat båda själv). Men du måste ju se till att testa det i samma bilar förstHar försökt, men trots att jag bor i landets i särklass största stad har jag inte lyckats hitta någon V70 med Four-C att provköra. Men jag har mer sett det som en möjlig "räddning" för XC70, på V70 känns R-design mer rätt.![]()
andreas_lofgren skrev:AWD bidrar absolut inte till någon ökad sportighet på Volvo (här har jag egna erfarenheter). Även på snö(!) är AWD modellerna säkra i överkant beorende på att man inte kan koppla ur antispinnsystemet ordentligt. AWD på Volvo bidrar till ökad framkomlighet på snö - på asfalt är det bara en ren belastning. Bilen blir tyngre och dessutom envisas Volvo med att höja fjädringen även på vanliga AWD.Men borde det inte då vara i princip omöjligt att få en V70 R-design med AWD? Eller ja, det borde ju i princip innebära standardhöjd på chassit om det både sänks och höjs :D
Men det låter helt klart som att AWD kanske man skulle skippa i mitt fall, är ju inte direkt så att man trampar plattan i mattan på en hal vinterväg (åtminstonde inte en tät trafikerad sådan med mötande trafik)