Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Telefonen är ställd på att uppdatera sig själv. Om det fungerar vet jag inte.

Bilen försökte vi uppdater på verkstaden, några dagar efter det att jag fått den, men VIDA vägrade att fullfölja den uppdatering som faktiskt fanns. Får väl på dem igen.
Användarvisningsbild
av kave
Noodles skrev:X1an måste väl vara bland de sämsta SE släppt på marknaden?
SE slutade väl tillverka smartphones som fungerade med P990i. Helt kass precis som p1i. Efterföljarna har bara blivit sämre. Ingen kvalificerad gissning att man lägger ner denna verksamhet inom kort. Man kan ju inte pumpa in pengar hur länge som helst.
Njae.. det där gäller väl inte riktigt idag, SE satsar stort på Androidmobiler och är inte alls i samma liga som de va med Symbian (P800 - P1 modellerna).
SE har också tagit lärdom av de misstag de gjorde när de släppte sin första Android, X10.
Användarvisningsbild
av kave
Noodles: Jaha, så man kan köra senaste Android versionen på de telefoner som säljs nu?

Om Android ska vara något att ha så får det bli helt utan Bloatware och annat elände som tillverkarna förstör telefonerna med. Det vore fint om Google skötte allt själva.
kave skrev:
Om Android ska vara något att ha så får det bli helt utan Bloatware och annat elände som tillverkarna förstör telefonerna med. Det vore fint om Google skötte allt själva.
Då skulle CM7 vara nåt för dig
Ren aosp och med mer funktionalitet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
kave skrev:Noodles: Jaha, så man kan köra senaste Android versionen på de telefoner som säljs nu?

Jo nu är dom med i matchen så att säga, när SE arc släpptes var det nog bara, om jag minns rätt, Googles Nexus S och Nexus One som hade 2.3 (Gingerbread).
Är du på jakt efter en modell utan bloat så är det nog Nexusserien som är enda alternativet nu.
HTC har sitt Sense
SE har sitt UXP
LG har nåt
Samsung kör nå eget UI
Nilsildur skrev:Hej,

Har en V70 My12 med sensus och 7" skärmen och Ipod/iphone integration och bluetooth. Jag valde aktivt bort RTI eftersom både jag och frugan har kartor i telefonerna, kändes onödigt med de extra stålarna för nav.

Är det någon som testat att streama bilden ifrån iphone/ipod till sensus-skärmen? Det vore sjukt smidfullt om man kunde få upp telefonbilden (GPS/video/fruit ninja etc) på skärmen, även utan integration med rattknappar och annat. Ljudet ifrån en iphone streamas över bluetooth när man kör youtube, men inte videon. Vad jag mer specifikt är ute efter är naturligtvis att få upp GPS'en ifrån telefonen på skärmen.

Förmodligen är det något som volvo inte är så pigga på eftersom det direkt skulle konkurrera med deras egen nav. lösning, men ändå.

//N
Kan man koppla externa enheter via HDMI till Sensus-systemet? I så fall kommer du att kunna spegla allt som händer din iPhone-skärm från och med iPhone 5 - precis som det går på iPad 2 idag.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]