Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Henry_Fågeljazz skrev:Åker MY10 D5 aut Polestar.
Annars nöjd. Det flesta BMW och Ford Mondeo åker jag ifrån och det känns viktigt. :lol:

Hälsningar

Henry
Nej. Du åker inte ifrån dom flesta BMW. Du åker ifrån dom som har valt den snålaste 20d motorn ja (om vi pratar dieselbilar alltså). Men du rår inte på resten av alla modeller.
:-)-)
NiKeMaN skrev:
Henry_Fågeljazz skrev:Åker MY10 D5 aut Polestar.
Annars nöjd. Det flesta BMW och Ford Mondeo åker jag ifrån och det känns viktigt. :lol:

Hälsningar

Henry
Nej. Du åker inte ifrån dom flesta BMW. Du åker ifrån dom som har valt den snålaste 20d motorn ja (om vi pratar dieselbilar alltså). Men du rår inte på resten av alla modeller.
:-)-)
Han accar ifrån en 10ans 525 xd automat i alla fall (eftersom jag gör det med min 205hästars). Men visst, 530xd och uppåt har man ju inget att säga till om. Men jag tar ju min MY11s drivlina före en E61 525 xd alla dagar i veckan. F11 har en trevligare automat, det medger jag. Men visst, med tanke på att de flesta BMW INTE är de fetaste, så jo, han åker nog ifrån de flesta.
Apropå BMW...

Sitter just nu i min bil (inte bakom ratten) och funderar över vilka människor som sitter bakom ratten i BMW. Vad är det som gör att många förare i just BMW anser sig stå över rikets lagar?

Spärrlinjer, mötande fordon vid omkörning, hastighetsgränser, slalom mellan filerna är det något som lärs ut i instruktionsböckerna till BMW?

Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas av min framfart och tar därför inga risker.

Blev nyss omkörd av en BMW när vi körde i karavan inom tätbebyggt område, spärrlinje, hastighetsbegränsning flera mötande fordon var inget hinder för denna förare.

Obs att detta självklart inte gäller alla BMW-förare men jag tycker mig märka en överrepresentation hos just detta märke. Något som jag har visst stöd i genom bland annat en engelsk undersökning.

Hänsyn betyder att man minskar risken för andra i trafiken.

Hälsningar

Henry
Som f.d. BMW-ägare kan jag tänka mig att en orsak till varför BMW-ägare kör som galningar är att det är mycket roligare att köra som en galning i en BMW än i en Volvo :-)

(Försvarar inte, bara en teori)

/ j
Henry_Fågeljazz skrev:Apropå BMW...

Sitter just nu i min bil (inte bakom ratten) och funderar över vilka människor som sitter bakom ratten i BMW. Vad är det som gör att många förare i just BMW anser sig stå över rikets lagar?

Spärrlinjer, mötande fordon vid omkörning, hastighetsgränser, slalom mellan filerna är det något som lärs ut i instruktionsböckerna till BMW?

Jag vill inte att oskyldiga ska drabbas av min framfart och tar därför inga risker.

Blev nyss omkörd av en BMW när vi körde i karavan inom tätbebyggt område, spärrlinje, hastighetsbegränsning flera mötande fordon var inget hinder för denna förare.

Obs att detta självklart inte gäller alla BMW-förare men jag tycker mig märka en överrepresentation hos just detta märke. Något som jag har visst stöd i genom bland annat en engelsk undersökning.

Hänsyn betyder att man minskar risken för andra i trafiken.

Hälsningar

Henry
Det är rätt observerat att BMW ägare är svin som bara tänker på sig själva. Det hör dock verkligen inte till denna tråden. Skapa gärna en egen tråd där Volvoägare kan ösa skit på BMW och bmw-förare.

Men det förändrar inte det faktum att en XC70 D5 inte på något sätt kör ifrån en 525d som någon skrev ovan. Troligtvis inte heller en 520d heller (beroende på föraren).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]