NU är jag nere i 1,29 l/milen. Men som sagt, jag kör nästan enbart i stan och inte så lugnt. Har väl tagit det lite lugnare idag men.... kommer man ner i 0,90 på längfärd så är det bra! Får vänta och se.
I övrigt så är den tyst och fin på landsväg, styrningen är lite väl lätt ibland så känslan är sådär, både Passat -10 och SAAB 9-3 -08 var mer direktstyrda och "trögare", Volvon har nästan för lätt servoverkan ibland, men men OK måste tillstå att det man missar i körkänsla får man igen i avslappnad körstil och lugn och ro - jag kör lugnare och långsammare i denna bil, inte för att dne är slö utan för att den är så mullig att glida i!!
Ljud, vindbrus, allt som har med sånt att göra är 10 av 10 enligt mig, helt klart den tystaste bil jag ägt. Men så har jag aldrig haft nyare Audi eller Mercedes direkt, men jömfört med Mazda 6 -08, Passat -10 och SAAB 9-3 -08 som är de senaste bilarna så är den helt klart tystast - sånt man uppskattar mer och mer med åren!!
Chassit är bra, har pressat den lite och den hänger med och kränger inte "för" mycket även om den såklart gör det. Fortfarande undrar jag hur mjukt standardchassit är, usch jag hade nog mått illa i en sån. Men detta är helt klart godkänt, bra jobbat där av cahssiteknikerna.
Styrnigen förtar lite av det roliga då den är för lätt även i höga farter, man måste liksom passa och göra småsmå rörelser hela tiden, men å andra sidan är ju ratten så skön att hålla i så....
Hej Magnus! PMar dig!!