Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo det är så sant så, men då kan det ju vara värt att åka några mil till Volvo verkstad.
Jag ser många fördelar med att serva på en sådan med avtal. Det ingår lånebil uppdat av mjukvara, du får prata med den som skall serva din bil samma person om du är nöjd med meken och om han jobbar kvar.
12000 kr vad ingår då? nylack rekond av av bilen in och utvändigt ? helt sanslöst måste jag säga. då undrar jag hur volvo kan ta på sig serviceavtal för det priset jag fick.
Är Bilia och Rejmes gangsters som lurar skjortan av dom stackarna som inte vet bättre och åker dit ?
Helt klart ett bra köpargument. Du betalar samma som minsta servicen kostar på Volvos billigaste verkstäder i bästa fall (3000-service utan intervall-tillägg brukar kosta kring 2700 på de billigaste Volvo-verkstäderna för D5, 2,5T etc.)
PH
Cox skrev:Jag förstår inte vad du menar med dyr service vid 18000 mil ?
Själv tecknade jag service avtal med volvo a` 235 kr månaden detta gör då priset för service 2820 kr per år/3000 mil. Då ingår kamremsbyte när det inträffar. Så vad är dyrt ? visst vi har olika referenser vad man menar med dyrt.
Hur långt hade bilen gått när du tecknade serviceavtalet?

Mvh
Per
perhall skrev:Helt klart ett bra köpargument. Du betalar samma som minsta servicen kostar på Volvos billigaste verkstäder i bästa fall (3000-service utan intervall-tillägg brukar kosta kring 2700 på de billigaste Volvo-verkstäderna för D5, 2,5T etc.)
PH

D5 AWD - 2508kr med kupéfilter och slitagekontroll
Då pratade jag med min personliga servicetekniker samt fick mjukvaran uppdaterad och även en lånebil
Detta utan serviceavtal :D
Momentum skrev:
perhall skrev:Helt klart ett bra köpargument. Du betalar samma som minsta servicen kostar på Volvos billigaste verkstäder i bästa fall (3000-service utan intervall-tillägg brukar kosta kring 2700 på de billigaste Volvo-verkstäderna för D5, 2,5T etc.)
PH

D5 AWD - 2508kr med kupéfilter och slitagekontroll
Då pratade jag med min personliga servicetekniker samt fick mjukvaran uppdaterad och även en lånebil
Detta utan serviceavtal :D
Grymt bra! Liten ort gissar jag. Bilia tog 4500, Rejmes 4100 (minns ej exakt) och Skobes Nypan 2800 senast. /PH
Okej, ja då hinner du ju upp i att milen för att byta kamremmen på tiden som ditt servicavtal gäller, som man bara kan teckna på 24/36 mån sen förnya och som dom då räknar om på nytt. Bra pris om ALLT ingår i det :D

Mvh
Per
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]