Får börja med att säga grattis till ett riktigt bra val av fälgar. Gillar dessa skarpt. Har själv kika en hel del på dessa & säkert varit inne 10 gånger på garaget.org & kollat på den grå V70:in med dessa på. Tycker den är urläcker. Hade jag inte redan köpt nya fälgar i år hade dessa legat riktigt bra till.
Har ingen efarenhet av 20 tum på V70:in. Men kör själv med 19 tum & 35 profil på min plus H & R sänkningsats på 35 eller om det är 40mm, kommer inte ihåg. Trodde det skulle räcka för att fylla ut mina hjulhus hyffsat. Men ack så fel jag fick. Trots att bilen är sänkt, är det ca 5 cm mellan däck & hjulhus fram & ca 3 cm mellan däck & hjulhus bak. Ångrar något fruktansvärt att jag inte tog 40 profil till mina 19 tum. Då bilen knappt alls ser sänkt ut
Visste att hjulhusen på dagens bilar var stora men har nu börjat inse hur enorma dom blivit.
Hade jag köpt nya fälgar i dag till min V70 hade jag enkelt valt 20 tum & 35 profil till.
PS... du får inte glömma att lägga upp bilder på bilen när du fått på dom nya fälgarna