Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Om Volvo skulle byta ut ett handtag nånstans så är det dörrhandtagen. Det är ju 1cm glapp innan de "greppar". Känns opremium.
Dörrhandtagen känns mycket bättre/tightare på S60/V60 dom är lite grövre med...
andreas_lofgren skrev:Om Volvo skulle byta ut ett handtag nånstans så är det dörrhandtagen. Det är ju 1cm glapp innan de "greppar". Känns opremium.
Kanske opremium -- men när man öppnar dörren med handskar uppskattar i alla fall jag att första biten går lätt så att man får in handsken i handtaget.
av Lövet
Poäng där Malmstroem förvisso men jag skulle gärna ta förlusten att få det lite svårare på vintern mot att handtagen inte känns som de ska ramla av.
RilleS skrev:Kan det vara så att det är elektrisk knapp när man har elmanövrerad baklucka?
Jag har vanlig baklucka och mekanisk knapp.

/Rille
Nej - Detta var en vanlig helmekanisk baklucka
Hej allesammans. Jag är ny på forumet då jag nyligen införskaffat en Volvo V70 2,5FT. På den sitter en helmekanisk bakluckeöppnare. Handtaget sitter på en axel men den axeln blir lätt angripen av rost (min är rostig) då vatten sprutar upp efter bilen av aerodynamiken. Vet någon om det är svårt att byta till den nya "knappen" eller "dutten" som vissa kallar den och få det att fungera? Är elen redan fördraget så man endast behöver "dutten" med motor? Om man bortser från priset av delar, så är det arbetet jag är först och främst intresserad av att veta om det är möjligt av modifiera om bakluckeöppningen?! Tack på förhand
En god ide är att om man har ärenden under klädseln till bakluckan att samtidigt ansluta en ex migsvetstråd till låsmekaniken och dra fram den lite diskret men ändå så att man lätt kommer åt den och kan manuellt nödöppna bakluckan när skiten går sönder ( vilket det naturligtvis gör någon gång).
Har gjort det på några bilar och det funkar fint.
Användarvisningsbild
av CarMan
Var ansluter du den?
Själv har jag inte känt behov av det. När går dessa luckor inte att öppna? Och vad pajar?
av Lövet
Om motorn går sönder är det ju bara att öppna luckan manuellt. Kontakten kan förstås gå sönder men det är väldigt ovanligt och inget som är specifikt för elluckan.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]