Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 164E
Det enda jag hört är antydning till ett "klickljud". Det enklaste är väl att sitta i bilen, låsa trycka på knappen och be någon att sedan öppna bakluckan för att kolla att det fungerar. Tankluckan fjädrar ut efter att den låst upp, bakluckan rör sig väl inte alls utan det är väl låset som går från låst till öppet läge, som när man öppnar bilen med fjärrkontrollen?
av 2444ever
Eller kanske slå på tändningen, hissa ner förarfönstret, gå ur, sträcka sig in o låsa, öppna med med bakluckeknappen, och sedan gå bak o försöka öppna :)
Senast redigerad av 1 2444ever, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det ska inte låta nått.

När du öppnar bakluckan så skickar du ett komando till CEM som i sin tur öppnar bakluckslåset.

Knappei bilen ger ett komando roll CEM (ett komando låter inget)

Har du testat att starta bilen, låsa bilen. Sen trycka på knappen o be nån öppna bakluckan.

Vad exakt stod det i instruktioneboken?
av kabel
Har en s80 my07 och för mig fungerar det exakt som carman skriver.

OM bilen är låst och jag sitter inne i bilen så kan jag alltså bara låsa upp bakluckan med knappen ingenting annat. Det låter även inget när jag låser upp med knappen.

Mvh Richard

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]