- lör 11 jun 2011, 07:14
#537559
Tycker att vid alla typer av stadskörning är det ett påtagligt höger buller i en D3/D5 jämfört med FT. Sen har den höga utväxlingen dödat körglädjen i FT, en effektiv och snabb glidarbil men inte särskilt rolig.
Sen är ju bensinfyrorna, som nu ersätter bensinfemman, lite bullrigare och mindre elastiska + T4 är tom i botten (1,6 l mot 2,4 l i 2,5FT). Dessutom en del dieselknatter på tomgång. Vi får väl hoppas att Volvo behåller och utvecklar dieselfemman istället för att ersätta den med en snål 1,6l fyrcyl diesel med dubbelturbo...
PH
Sen är ju bensinfyrorna, som nu ersätter bensinfemman, lite bullrigare och mindre elastiska + T4 är tom i botten (1,6 l mot 2,4 l i 2,5FT). Dessutom en del dieselknatter på tomgång. Vi får väl hoppas att Volvo behåller och utvecklar dieselfemman istället för att ersätta den med en snål 1,6l fyrcyl diesel med dubbelturbo...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24