- tis 07 jun 2011, 14:14
Vad det gäller 525d så är det en trevlig motor för att vara diesel men den har inget att sätta mot T6 i annat än bränslekostnad.. som ju är en försumbar post sett till totalkostnaden för dessa bilar.
Variosboy skrev:Jag skulle nog säga: Byt märke! Finns många, mycket roligare motorer hos andra biltillverkare..Utan att behöva ge stora avkall på något annat, i samma prisklass? Tillåt mig tvivla.
NiKeMaN skrev:Denna ständiga hysteri med dörrklang och interiörkvalitet. Måhända att BMW är bättre men det betyder ju knappast att Volvo skulle vara sämst i dessa aspekter. Dessutom prioriterar man olika, personligen ser jag ingen nytta med att slanta upp 80-150lakan för att få ett blåvitt emblem, bättre dörklang och inredningskvalitet - eller gå ner till en svagare drivlina.Bitez skrev:Jo, då jag byggde en 525d som jag tänkte jag skulle ha råd med, landade på 475tkr.. 525d, sport automat, ljud paket, comfort paket (tror jag det hette), soltak.
för 475tkr skulle jag bygga en jävligt grymm volvo!!!!!!! skulle nog sakna få saker
Fast det du lär sakna i en volvo är bland annat: BMW's grymma kvalitetskänsla. BMWn's klang i dörrarna. Körkänslan. Kör du en 5-serie med dom extremt sofistikerade komfortstolarna, så skrattar man åt Volvos stolar efter det. Motorn - en 525d är kvick starkt och riktigt soppasnål. Dessutom 6-cylindrig. Dessutom får du straxt över 300 kusar när du har chippat den.
Min förra 325d hade ESS-programvara och Ferrita-system upp hade en utlovad effekt på 290-300 kusar.... Blandatförbrukningen med den bilen, som jag köpte ny 2008 var 0.62 liter per mil. Ärlig förbrukning! V70 2.4d -07an jag hade drog i snitt 0.85 liter per mil och hade 163 hästkrafter.
Så jo. Det finns MASSOR med argument att köpa en ny BMW framför en Volvo. Frågan är ju vad man anser sig ha råd med. BMW'n behöver inte bli så jättemycket dyrare i slutnotan när man tröttnat på den och vill byta till en nyare.
Vad det gäller 525d så är det en trevlig motor för att vara diesel men den har inget att sätta mot T6 i annat än bränslekostnad.. som ju är en försumbar post sett till totalkostnaden för dessa bilar.