Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av haggen
med 2.4D verkar det kanon, men med D5 -11 kändes det marginellt. Jag motiverade för regeringen att det skulle bli lägre förbrukning och CO2, men inte heller det stämde.
Då jag "fulchippat" tidigare dieslar har förbrukningen alltid sjunkit samtidigt som draget blivit bättre.
av Twendor
XC90_Executive skrev:Gissar på 230hk/470Nm till MY12.
Polestar leverer snart samme effekt som Rica 240hk/500Nm eller Bsr 245hk/520Nm.
Det er tydelig at drivlinjen er bygd for høyere effekt enn originalt fra volvo :-)-)

Twendor
av Bitez
Jag funderar jag med... Om man nu ska slå till med en Polestar optimering, klart att det blir en skillnad, men kommer det o motivera 9000kr...

Det pågår en ganska vild kampanj mot dieselboxar av div. märken här på forumet, folk är liksom lite anti, kallar dessa för "bonn-trimm" o dyl. Efter att ha blivit lite skrämd här på forumet for jag förbi BSR med en tidigare bil, fick den "fin-trimmad" för typ 8900kr, och fin trimmet såg till att min bil gick i "limp home mode" då jag passera 200km/h... tycker att det är en ganska så livsfarlig situation att allting i princip slår ifrån då man ligger i 200km/h...

Sedan så undrar jag varför inte man hör och läser så mycket om alla nya o gamla bilar som fått motor ras efter ett ful-trim, typ KCR eller ngt... hmmm... Undra om man ska spara in 3-4tkr och satsa på en box ;)
av Cox
personligen skulle jag passa mig för boxtrim, det dom gör är att stressa bränslepumpen
sen stämmer inte förddator beräkningarna. väljer du Polestar gäller alla garantier. samt en viktig detalj är med box så ligger inte momentbegrönsning med på dom låga växlarna vilket kan leda till lådras drivaxl haveri, koppling lämnar in handuken. Så skall man trimma välj Polestar som nu Volvo går i god för. Jag är väldigt nöjd helt klart värt 8900 kr motorn går mycket lugnare mera jämt än tidigare, jag upplevde att med orginal så var motor mera ansträngd än vad den är nu mjuk och fin gång. Hur BSR är har jag inte en aning om men har sett i detta forum att några haft problem med felkoder o dylikt
av Cox
Brainy skrev:Härligt att du är nöjd. Jag är mycket sugen på ett sådant till min med.
köp du kommer att bli hur nöjd som helst :D
av oldtimersmc
Verkar som "mycke skrik för lite ull" med polestars senaste trim, andra verkar fixa mer "pang för pengarna" (tänker på 2.4d MY10) Polestar lär inte få sälja så många trim till den motorn om det inte blir mer flås i spisen än dessa ynka kusar, då fins det andra leverantörer...
Användarvisningsbild
av gooose
Att du inte får så mycket mer effekt på senaste årsmodellen av Polestar har det vart ett längre tag nu
Efter 1 år när nästa årsmodell släpps då kan man få mer effekt eller att fler motor modeller finns tillgängliga för optimering

Tex så kunde man inte uppgradera åm 2010 163Hk AWD till 225 hk när dom släpptes och när bilen vart 1 år så gick detta har själv utfört detta på ett par bilar

Så vänta tills du börjar vänja dig vid bilen så efter ett år så får man en ny bil igen

polestar har denna info ej återförsäljare dom är inte uppdaterade inom detta område

//Gooose
Användarvisningsbild
av crumpets
Var det inte någon som kollade upp hos Aisin Warner och såg att maximala vridmoment den växellådan var specad för var 460nm eller nåt sånt?
av oldtimersmc
crumpets skrev:Var det inte någon som kollade upp hos Aisin Warner och såg att maximala vridmoment den växellådan var specad för var 460nm eller nåt sånt?
Den växellådan: Du menar automaten?
för den 6Växlade är ju samma som till D5
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]