- sön 29 maj 2011, 21:26
#533701
Intressant. Det sägs ju alltid att bilens mätare visar för mycket mot verklig hastighet. Gör den ökade rullomkretsen att den visar korrekt? Rullomkretsen ökar med 3,73% med 45 profil enligt infosite.se
Perdenfemte skrev:Jag köpte begagnade Odysseus, däken var lagiga men kantslitna så de gav oljud ifrån, tyckte även det blev väldigt stort gap mellan däck och hjulhus :(
Så iskaffade 245/45-18 istället och vilket lyft.
Min bil är inte sänkt och vill inte göra det heller.
Det är så man fundrar varför inte den storleken sitter orginal från börja, komforten blev även den ett lyft.
Så nu åker man på 18" tystare och bekvämare änmed 17" med 225/50 som satt orginal :)
har inte tänkt på det tidigare men frekvensen från vägljudet blir lägre så hjulen roterar saktare vid ex 90 än med 17" och 225/50., har känsliga öron så detta påverkar mkt possitivt och bringar ett lugn över färden.
Vet inte hur man sparar en bild men ngn få rgärna tala om det så får ni se hur det blev.
OBS! hjulen tar inte i ngn stans och när hastighetsmätaren visar 90 gör även GPSen det också :)
Intressant. Det sägs ju alltid att bilens mätare visar för mycket mot verklig hastighet. Gör den ökade rullomkretsen att den visar korrekt? Rullomkretsen ökar med 3,73% med 45 profil enligt infosite.se
VW Tiguan R-Line 211hk TSI DSG 2012 med extra allt.