Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok, får kika efter skruvarna, tack för tipset. Angående fjärrlåsfunktionen jag saknade ( låsa med öppna dörrar) så har Bilia svarat nu, jag citerar: Detta är ej möjligt på V70II. Även bortaget på senare V50. Förmodligen för att inte riskera att låsa in nycklar. Har testat funktionen på båda bilmodellerna och enda "dörren" som går att ha öppen men ändå låsa är bagageluckan.

Jag förstår givetvis att många oavsiktligt råkat låsa in sina nycklar, men synd att vi som "klarade" det inte kan välja att få ha det kvar :( Jag tror ändå att om man tar med en flaska fin whiskey, så kan någon på Bilia ändra funktionen 8) Återkommer om jag lyckas :lol:
rosenlorden skrev:Ok, får kika efter skruvarna, tack för tipset. Angående fjärrlåsfunktionen jag saknade ( låsa med öppna dörrar) så har Bilia svarat nu, jag citerar: Detta är ej möjligt på V70II. Även bortaget på senare V50. Förmodligen för att inte riskera att låsa in nycklar. Har testat funktionen på båda bilmodellerna och enda "dörren" som går att ha öppen men ändå låsa är bagageluckan.

Jag förstår givetvis att många oavsiktligt råkat låsa in sina nycklar, men synd att vi som "klarade" det inte kan välja att få ha det kvar :( Jag tror ändå att om man tar med en flaska fin whiskey, så kan någon på Bilia ändra funktionen 8) Återkommer om jag lyckas :lol:

Jag tror att man kan kombinera den funktionen med "Jävlar nu låste jag in nycklarna tjänsten (assistans)" :wink:
Angående den efterfrågade låsfunktionen, så har jag den inte men kan tänka mig när den kan komma till pass. När man som förare har andra med sig i bilen som tar lång tid på sig att pallra sig ut när man kommit fram, vore det skönt att slippa stå där som ett fån och vänta på att siste man skall slå igen sin dörr så att man kan låsa.
bal skrev:Angående den efterfrågade låsfunktionen, så har jag den inte men kan tänka mig när den kan komma till pass. När man som förare har andra med sig i bilen som tar lång tid på sig att pallra sig ut när man kommit fram, vore det skönt att slippa stå där som ett fån och vänta på att siste man skall slå igen sin dörr så att man kan låsa.
Stressad? :wink:
apersson850 skrev:Så länge man kan fjärrlåsa på rimligt avstånd spelar det ingen roll. Låt dem klättra i lugn och ro.
Om man inte längre får kontakt med bilen - håll nyckeln mot huvudet och tryck på låsknappen - funkar en bra bit längre bort än bara då man gör "som vanligt"

Testa innan ni svarar att jag är knäpp :D
Jag saknar funktionen väldigt mkt.. Jo att hålla nyckeln mot skallen gör att din kropp fungerar som antenn o ger några extra meter räckvidd. Ungefär som vid dålig mottagning på en radio, håller du i antennen blir det oftast bättre :D

Dags för en FB grupp, "vi som KLARAR hantera låsning av dörrar innan alla är stängda"? 8) 8) 8)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]