Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Vad säger trådskaparen som beställt för länge sen och fortfarande inte skrivit nått mer ???
av Hubbes2010
Japp jag säger så här. Har fått filmen 2 dagar innan jag åkte på semester, jag betalade i förskott inga problem. Jag kommer hem Från Turkiet den 19 Juni då ska jag montera filen och dokumentera detta. Jag har packat upp och tittat, jämfört lite mot rutorna och tycker att det ser bra ut.
Återkommer när jag kommit hem.
ps 32 grader i skuggan kl 11 i Fm .. :)
Efter en semester i turkiet så är han så brun att han inte behöver montera filmen förän till våren;-)
av Kluster
oldtimersmc skrev:Efter en semester i turkiet så är han så brun att han inte behöver montera filmen förän till våren;-)
8)

kave skrev:Jag köpte Volvos egna solskyddsgardiner. Blev riktigt bra.
Lite offtopic....har också solskyddsgardiner till de bakre tre rutorna på min V50, som jag funderar på att flytta över till kommande nya bilen men jag vet inte, om jag ska köra the real stuff eller flytta över dessa.
av Hubbes2010
Japp ska erkänna att jag efter 2 veckors semester fick börja jobba igen.. :( men nu i helgen.. ja jag vet har sagt innan, men nu ska det ske. Bilder osv kommer på Söndag!
Japp då var det klart! Visst är det smidigt med färdigskuren film :D
Före
Bild

Efter
Bild

inifrån
Bild

utifrån
Bild

Bilder kommer håller på med att lägga upp dem på min hemsida, lättare att länka därifrån!

Var bered på att plocka isär bakdörrarna ganska mkt Ramlist OCH fönsterlist dom ligger för långt in och för hårt mot rutan för att kunna glida på plats smidigt, dörrsidorna sitter med 1 Torx skruv T25 och press clips ( se bild )
Bild
Bild

lätt att ta av med platt plast vertyg...jag använde en smörkniv i plast! när den är loss har du en el-kontakt och en vajer att ta loss som är lite trixigt om du är själv, men det går. Listerna runt dörrramen sitter med clips o lite klet
Bild
men med lite våld så går det, men börja längst ner det är lättast! Sedan måste du köra ner rutan å ta bort fönster listen lite pilligt men det går, börja i mitten längst upp å dra nedåt så lossnar den fint. Kör upp rutan kom ihåg att hålla i den för listerna är ju borta!!!

Bild

Bakresidorutorna där behöver du inte plocka bort någonting!! :D

Bakluckan sitter med press clips vid låset, 2 skruvar vid handtaget på insidan Torx T25 och 1 skruv på varje sida Torx T25 där oxå, ramlisten drar du försiktig loss sedan är det helt klart!

Tvätta rutorna NOGA med grov svamp först ( Kan rekomendera Ajax försterputs, finns en vit flaska som innehåller amoniak den är skit bra å billig ca 15kr) innan du putsar med en microtrasa och igen ajax, microtrasa för att den inte lämnar kvar skit damm eller något annat smuts....

Tänk på att bakrutan är lite välvd så det behövs värmepistol till det, om du är osäker lämna in den, det kostar inte många kronor.

Monteringen är inga problem bara i omvänd ordning.

Lycka till!!
av Hubbes2010
Uppdaterad med bilder.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]