Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Lacka inte om!
Det är väldigt juste av handlaren att erbjuda money, det ligger ju inom marginalerna och jag kan tycka att det är ok att man har vissa marginaler (ingen av oss gör väl alltid perfekta jobb, nästan perfekt är rimligare).
Iofs är risken för nyansskillnad i nuläget begränsad men med tiden kan ibland nyansskillnader uppstå eftersom lacken har olika tjocklek, kvalitet etc.
Har ni sett en MY82 Audi 80 GL5E i ljusgrönmet med omlackeringar? bilen var mellangrönmet som ny men har blekts till silver med tiden, omlack blir inte bra:)
PH
Användarvisningsbild
av Its1more
Jaha, så huven är av plast? Helt eller delvis? Låter lite lattjo, men går ju enkelt att kolla.

Jag kan på något sätt förstå Volvo samtidigt som det är surt. Någonstans måste man ju dra gränsen. Blir nog att hoppa över omlackering och leva med det.

Det är två stora handlare som varit inblandade, den som sålt bilen och en som ev. skulle lackat om om Volvo sagt ja. Den sista skulle lackat om på goodwill om jag köpt bilen där. Den handlare jag köpt bilen av är som sagt också villig att hjälpa mig så att jag blir nöjd. Båda har agerat mycket seriöst och utan massa krångel.

Jag meddelar hur det slutar.

Tack alla för goda tips.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av opA
Kan du ta en bild på lite mer avstånd från bilen, vore kul att se om man själv kan se skadan på en bild som är på normalt avstånd från bilen ? :)
Användarvisningsbild
av Its1more
opA skrev:Kan du ta en bild på lite mer avstånd från bilen, vore kul att se om man själv kan se skadan på en bild som är på normalt avstånd från bilen ? :)
Absolut! Typ 1,5-2 meter?

/Fredrik

PS jag är inte sarkastisk eller ironisk
Användarvisningsbild
av StringerBell
mojja skrev: Ta ersättningen och köp något annat roligt tillbehör till bilen som får dig att förtränga den lilla defekten och som någon annan skrev innan ingen annan förutom dig kommer någonsin att upptäcka den skadan i vilket fall:))
Håller med till 100%
Användarvisningsbild
av opA
Its1more skrev:Absolut! Typ 1,5-2 meter?k
Stå bara framför huven och ta en bild mot skadan utan att gå närmare så får vi se om vi kan se den ! :)
Användarvisningsbild
av Its1more
Bild
Detta är ca 1 meter från huven. Det är svårt att se den på bilden, men den finns i det nedre "vecket" ungefär i mitten. Syns som en liten mörk/svart prick.
Användarvisningsbild
av Its1more
Jag inser själv att jag nog är lite för petig, men det är lik förbannat retsamt...
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag tyckte mig se märket på sista bilden ända tills jag torkade av skärmen, var mao en liten fläck på skärmen jag såg och inte ett märke i huven. :D

Skulle råda dig att ta pengarna och köpa nåt kul för dem istället. :)
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]