Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker det ser ut som Monoflex (Westfalia) "Automatic vertical II" (även loggan på klisterlappen ser ut som det står "Monoflex" på, liknande lapp sitter på xc70-bilden nedan)
Bild
http://www.monoflex.nu/index.php?page=s ... &lang_id=0
Finns även bilder på en XC70 med detta drag monterat, lite plast borttaget undertill, men inte så farligt. Men R-design skiljer sig lite på kofångarn, så där kanske det syns mindre.

Bild
XC90_Executive skrev:Här är den. Delbart drag. monterat på bilen, men syns inte alls. Är bara utskuren ur plasten under bilen. El-anslutningen viks undan när den inte används. Vet tyvärr inte vilket märke det är.
Helt plötsligt så blev jag sugen på att skaffa drag...var köper man, beställer direkt, gillar verkligen inte volvos lösning.
lobbysleeper skrev:Tycker det ser ut som Monoflex (Westfalia) "Automatic vertical II" (även loggan på klisterlappen ser ut som det står "Monoflex" på, liknande lapp sitter på xc70-bilden nedan)
Bild
http://www.monoflex.nu/index.php?page=s ... &lang_id=0
Finns även bilder på en XC70 med detta drag monterat, lite plast borttaget undertill, men inte så farligt. Men R-design skiljer sig lite på kofångarn, så där kanske det syns mindre.

Bild
PYM062 Lär låta som en Kastralsångare :wink: i vart fall att dömma av den bilden
Tar upp en gammel tråd. :D

Har just monterat et Westfalia Monoflex avtagbart drag på min V70 med R-Design kjol bak, och det är hur bra som helst. Betalade 2250 dKr för draget och 1300 dKr för kabelsats och TRM från Volvo, så rundt 3500 dKr plus programmering av bilen. Volvo ville ha 5800 dKr för kroken plus kablage. :lol:

Den syns knapt, när krokan är avmonterat och man står bakom bilen 8) Bild på bilen efter montagen:
Bild

Bilder från montagen finns här: Projektalbum

Mvh,
Kristian
Hej
Du kan kolla på mekonomen där köpte jag mitt! El delen viks undan efter användning och där ser man inte plast kåpan heller! Blir skit snyggt! Som på den vita bilen längre upp i tråden! Ligger på garaget.0RG medlem mh112
Lambdalampan lyser

Ja den sotar stift och sensor rejält. Sprayat[…]

..så det blir lite larvigt att hävda […]

V70 D3 2016 bra köp?

Det var ju motorn som va på tal,blir ju t.ex[…]

Har gjort det mesta flera gånger (omstart av[…]