- tor 12 maj 2011, 14:13
#528572
Du kvalar in lätt .... :D
Det var ju ca 15 grader, halv last i släpet och väldigt moderata backar och jag låg i 80 km/h när jag tangerade 100 grader i motorn.
Så vad hade hänt vid 30 grader, full last och en riktig backe med kan man ju undra.
Jag fattar ju i alla fall varför Volvo gått ned till 1600 kg på D3 2.0, den skulle väl totalsmälta om man körde denna kärran efter :shock:
Eller jag tänker på de som har trimmat sin D5a till 520 Nm, djävlar om man utnyttjar det vridet i en backe med släp då måste ju hela maskineriet totalhärdsmälta.
Det var ju ca 15 grader, halv last i släpet och väldigt moderata backar och jag låg i 80 km/h när jag tangerade 100 grader i motorn.
Så vad hade hänt vid 30 grader, full last och en riktig backe med kan man ju undra.
Jag fattar ju i alla fall varför Volvo gått ned till 1600 kg på D3 2.0, den skulle väl totalsmälta om man körde denna kärran efter :shock:
Eller jag tänker på de som har trimmat sin D5a till 520 Nm, djävlar om man utnyttjar det vridet i en backe med släp då måste ju hela maskineriet totalhärdsmälta.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.