Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enzo, du har rätt i att bilfirmor inte är lika kinkiga för inbytesvärdering. Men det brukar de kompensera med att ge dåliga bud oavsett färg :wink:

Normal färg är givetvis ett starkt uttryck men har du en bil i silver, grått, blått, svart så är blir det sällan en diskussion kring färgen i alla fall.

Färger där jag hört en del negativa reaktioner från bilhandlare är beige, grön, brun, koppar, och tidigare vitt. Den sistnämnda verkar dock vara ok igen.
andreas_lofgren skrev:Enzo, du har rätt i att bilfirmor inte är lika kinkiga för inbytesvärdering. Men det brukar de kompensera med att ge dåliga bud oavsett färg :wink:

Normal färg är givetvis ett starkt uttryck men har du en bil i silver, grått, blått, svart så är blir det sällan en diskussion kring färgen i alla fall.

Färger där jag hört en del negativa reaktioner från bilhandlare är beige, grön, brun, koppar, och tidigare vitt. Den sistnämnda verkar dock vara ok igen.
Jo, och det kan slå nån tusing beroende på aktuellt färgmode.
Själv skulle jag mkt väl kunna leva med denna S80, den såg fin ut i övrigt och var ju i praktiken fullsmetad, kan inte komma på nåt jag skulle sakna i alla fall. Det är nästan man blir sugen bara för att ...
Variosboy skrev:bilpriser.se verkar stämma rätt dåligt på bilar tillverkade i små serier eller om man kikar på nyare bilar tyvär..
De bara du som inte har koll, hade du haft det så skulle du inte sitta med din bil på blocket, mitt bud var ok
Har nu handlat en "noll 10 likvärdig" för 25K under vad du Morgan ville ha /Per g
Färgen på bilen kanske i stort saknar betydelse vid värderingen, i synnerhet på Bilpriser. Däremot är den väldigt avgörande om nån köper bilen överhuvudtaget. Och den bilen som står och ingen vill köpa brukar så småningom gå ner rejält i pris och kallas... fynd. Och är den ett fynd blir det lika svårt att bli av med den nästa gång den ska säljas.

Bilen i annonsen ser inte anskrämlig ut på nåt sätt även om det är lite svårt att avgöra exakt vad det är för färg. En mossgrön, solid gråblå och i viss mån röda bilar blir rätt svåra så länge det finns annat att välja mellan. Alla färger passar inte alla märken/modeller. En röd BMW skulle jag aldrig någonsin köpa hur billig den än var. En röd R-Design V60/XC60/V70 funkar utmärkt. Röd S80? Näeee skulle inte tro det.
Variosboy skrev:OT, men du får nog i så fall beskylla handlaren som gett mig ett inbytepris -som är 30k över vad du ville betala- för att ha dålig koll i så fall.

Ps. Grattis till bilen!
Du har en djävligt fin bil och den är väldigt väl utrustad men det får man dessvärre inte ut så väldigt mycket för då man säljer som begagnad, men om man ligger rätt i pris så blir det en snabb affär.

För övrigt begreppet BVSA är ju helt fel min erfarenhet är att ju längre tiden går desto mer sänker säljaren priset så
BVLA vore mer rättvisande... :wink:
En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en d[…]

Tråkigt med rosten, det är tyvärr […]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]

Noterat, tack!