Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
hhedstrom2369 skrev:
VolvoB20 skrev:
hhedstrom2369 skrev:En fördel med lastgaller är smidigheten vilket jag saknar nu när vi har nät igen...
Fäller man stolarna ofta så är galler ett plus.
Nätet har ju annars fördelen att man kan fälla ned det utan att behöva fälla stolarna. Gallret går ju inte att fälla med mindre än att man fäller fram hela baksätet.
Nu förstår jag inte... ??:-/
På V70N fällde man gallret uppåt/bakåt utan att behöva röra stolarna.
En fördel med nät gissar jag är att man kan använda det med fällda stolar, eller?
Ops...Gör om, gör rätt... nu blandade jag ihop det.... jag menar så klart insynsskyddet....

Man måste montera ur det ur bilen för att kunna fälla upp gallret, nätet kunde man ju släppa ned när som helst, tex om man satt fast i oändlig kö kunde någon i baksätet bara vända sig om, släppa ned nätet,t.o.m bara en sektion och ta fram saker från bagaget. Med gallret måste man montera bort hela insynsskyddet.

Kanske inte ett problem för dig för du använder väl inte insynsskyddet.
VolvoB20 skrev: Ops...Gör om, gör rätt... nu blandade jag ihop det.... jag menar så klart insynsskyddet....

Man måste montera ur det ur bilen för att kunna fälla upp gallret, nätet kunde man ju släppa ned när som helst, tex om man satt fast i oändlig kö kunde någon i baksätet bara vända sig om, släppa ned nätet,t.o.m bara en sektion och ta fram saker från bagaget. Med gallret måste man montera bort hela insynsskyddet.

Kanske inte ett problem för dig för du använder väl inte insynsskyddet.
Då är jag med.
Helt rätt, jag använder sällan insynsskyddet då jag fäller stolarna... :wink:

Det verkar som det finns både för och nackdelar med lastgaller/nät
Valet är som baken...

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]