- tis 10 maj 2011, 09:36
Man måste montera ur det ur bilen för att kunna fälla upp gallret, nätet kunde man ju släppa ned när som helst, tex om man satt fast i oändlig kö kunde någon i baksätet bara vända sig om, släppa ned nätet,t.o.m bara en sektion och ta fram saker från bagaget. Med gallret måste man montera bort hela insynsskyddet.
Kanske inte ett problem för dig för du använder väl inte insynsskyddet.
hhedstrom2369 skrev:Ops...Gör om, gör rätt... nu blandade jag ihop det.... jag menar så klart insynsskyddet....VolvoB20 skrev:Nu förstår jag inte... ??:-/hhedstrom2369 skrev:En fördel med lastgaller är smidigheten vilket jag saknar nu när vi har nät igen...Nätet har ju annars fördelen att man kan fälla ned det utan att behöva fälla stolarna. Gallret går ju inte att fälla med mindre än att man fäller fram hela baksätet.
Fäller man stolarna ofta så är galler ett plus.
På V70N fällde man gallret uppåt/bakåt utan att behöva röra stolarna.
En fördel med nät gissar jag är att man kan använda det med fällda stolar, eller?
Man måste montera ur det ur bilen för att kunna fälla upp gallret, nätet kunde man ju släppa ned när som helst, tex om man satt fast i oändlig kö kunde någon i baksätet bara vända sig om, släppa ned nätet,t.o.m bara en sektion och ta fram saker från bagaget. Med gallret måste man montera bort hela insynsskyddet.
Kanske inte ett problem för dig för du använder väl inte insynsskyddet.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.