Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
Jag har kört vår andrabil i Göteborg idag, en Audi A4. Fy vad man känner sig utsatt. Med XC70 syns man betydligt bättre när man stannar för fickparkering på gatan etc. Med A4:an håller man på att bli överkörd såväl på motorvägen som inne i stan.
Själv tycker jag det är praktiskt med markfrigång 'ala Saab 99. Det är ju faktiskt alla andra bilar som i modet blivit lägre och lägre.
av fredrikwt
Tycker det verkar köpläge för det mesta, att sälja beg är hyffsat tvärdött nu, utbudet är enormt och de senaste månaderna har det hänt ganska mkt på lätt beg (diesel - det jag titta på). Men så får man så klart inte lika bra betalt för sin bil som man hoppats på så det jämnar ju ut sig, men för den med pengar på fickan och inget att göra sig av med så kan man helt klart göra klipp sett till nypriset.
av Maccie
Ni tror inte att en MY11 kommer att kännas lite gammal då, med den nya instrumentpanelen mm på My12?

Sedan är jag sugen på en XC70 D5 AWD Aut, och dieselförbrukningen bara fortsätter att sjunka, nu är det 0,68 på MY12 för den modellen - hänt mycket på bara några år!
av perhall
fredrikwt skrev:Tycker det verkar köpläge för det mesta, att sälja beg är hyffsat tvärdött nu, utbudet är enormt och de senaste månaderna har det hänt ganska mkt på lätt beg (diesel - det jag titta på). Men så får man så klart inte lika bra betalt för sin bil som man hoppats på så det jämnar ju ut sig, men för den med pengar på fickan och inget att göra sig av med så kan man helt klart göra klipp sett till nypriset.
Intressant, låter ju som att det är värsta draget efter begagnat när man läser tidningen ibland.. och det finns rätt mycket extremt dyrt begagnat ute jämfört med de fyndpriser som ibland konstateras på nytt... /PH
Användarvisningsbild
av na96gen
Ja tror bilhandlarna får det lite svettigt framöver med alla inbyten de gjort. Kan inte bli annat än prissänkning. Min egen har sjunkit minst 30% bara sedan i höstas.. :-(
av pm922
Jovisst kostade den 299 i grund men automaten kostar mycket flis, tycker 308 är ett riktigt bra pris, vad gäller ny instrumentering på MY12 så har jag inte tittat så mycket på det men såg ut at vara lik den i XC60 och den är inte direkt wow. Syrran jämför med de priser som begärs för beg-bilar där man begär 279000 för MY10 på 4000 mil. Jämfört med det är det ett bra köp. Går alltid att göra en bättre affär och den bästa bilaffären gör man när man inte köper någon bil alls.
av Petzzon
Har hittat en en V70 D5 AWD Summum -11
svart met, mörka rutor, Hp-stereo, tidur samt avst.bar airbag
List pris 423.000:- netto 342.000:-
Låter onekligen Ok va?

Alternativet en 12:a med snikutrustning bara för lite ny inredning---
Användarvisningsbild
av Guligan
Petzzon, köper inte du den så tar jag den. Jag håller på och kikar på MY12, men D5 AWD är ju på något vis drömbilen. Rätt pris!
av perhall
Nån som vet om man verkligen får R-design T4 som MY12 om man beställer nu? 277900 så långt lagret räcker - finns det något lager? Ja, några stycken. Men om man vill speca sin bil, kan man då börja bygga en R-design MY12 för det låga priset. Det är ju i så fall onekligen köpläge på MY12 också.../PH
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag har börjat höra ryktas att de ska sänka priserna på S/V60 och höja dem en smula på S80/V70, för att öka distansen... vet inte om det stämmer, men det indikerar att de bra kampanjpriserna inte finns kvar på MY12.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]