Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Knuten skrev:Där var de verkligen mörkt!
Kan ju passa på att ställa några novisfrågor; de går väl att putsa rutorna på insidan som vanligt med fönsterputs? och om de görs av proffs, syns det nåt på insidan att rutan är filmad?
Använd helst inga starka medel på filmade rutor, på sin höjd lite diskmedel om det är några fetare fläckar. Annars bara torka med fuktig trasa.
Och nej, det "syns" inte på insidan, annat än att den är mörkare då förstås 8)
Men en dåligt filmad ruta kan ju ha luftbubblor eller dåligt skurna kanter så ljuset sipprar in...
vicster skrev:Skulle vara intressant o veta om man ser något ut öht med en sådan toning? :shock:
Du har ingen bild typ innefrån under dagtid?
Svårt att få en bra bild utan att över/underexponera bilden... men här är några försök
Utsikt åt sidan:
Bild
Bild

Genom bakrutan:
Bild
Utebild som referens:
Bild

En sista bild, där man kan jämföra sidorutorna med takluckan som jag gissar har liknande toning som fabrikstonade sidorutor:
Bild

Med andra ord är det god sikt (så länge det är ljus ute dvs, sen blir det ganska fort mörkt... :) )

Bilen är alltså fabrikstonad+mörkaste filmen;
Bild
Användarvisningsbild
av Knuten
Schysst att du la ner tid med bilder o så :) jag har tittat på alla kombibilar med toning idag (kör lastbil så man ser en del), Har nog kommit fram till att det ska vara lite insyn utifrån, i vilket fall blir de nog bättre än det är nu utan nånting.

Och föresten väldigt snygg färg på din kärra!
av vicster
@ lobbysleeper: Snyggt! Det ser ljusare ut innefrån än vad jag trodde med såpass mörk film + fabrikstoning, för att inte tala om hur snygg den är utifrån :wink:

Full pott från mig (W)
Användarvisningsbild
av Suomela
vicster skrev:Skulle vara intressant o veta om man ser något ut öht med en sådan toning? :shock:

Du har ingen bild typ innefrån under dagtid?

Visst ser man, i dagsljus är det absolut inge problem, kan tänka mig att de blir lite mörkt i höst, men man har ju sidospeglar.

Sen så vänjer mig sig relativt snabbt!
Användarvisningsbild
av Knuten
Knuten skrev:Jag har rätt nyligen köpt ny bil, valde aldrig till toning eftersom den var lite för ljus för att kännas värd pengarna. Däremot är jag lite sugen på att lämna in och få de gjort nu i efterhand.
Skulle någon kunna mörka rutorna i photoshop eller liknande så man kan se ungefär hur det blir?
Jag prövade i paint men såg för jäv.. ut :)

Här är bilden:
http://img339.imageshack.us/i/img4775kopia.jpg/
Jag måste givetvis dela med mig av resultatet:
Bild

Det var verkligen pricken över i:et för hela bilen tycker jag, riktigt nöjd !
Användarvisningsbild
av Bosa
Personligen brukar jag köra med näst mörkaste av två anledningar, för det första så gillar jag om man lite svagt kan ana konturer och för det andra så brukar de allra mörkaste innehålla färgpigment så filmen kan om man har otur skina ur lite och bli flammig. Ingen större risk dock allra helst iom att de flesta inte har bilarna så länge.

Sen så ger en mörk inredning ett mörkare intryck av solfilmen än en ljus inredning, något att tänka på för hugade spekulanter i fall de ser en bil med mörk inredning och en film som då ser bra ut kan på en bil med ljus inredning uppfattas för ljus. Allt efter tycke och smak förstås. :)

Själv funderar jag på att klappa på allra ljusaste filmen på främre sidorutorna, hade det på förra bilen och det var riktigt skönt.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]