Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Soulman
OptimusPrime skrev:Jag har också konverterat mina dim till 35w xenon 5000k. Som Hollan skriver ger de ett komplement i bredd. Ingen längd dock.

Jag fäste ballasterna med dubbelhäftande tejp för utomhusbruk i det "hålrum" där dimljusen finns (har en xc70).

Köpte mitt kitt på Humanhabit. Ingen canbus (behövs vad jag förstått inte så länge man håller sig till samma effekt som original, dvs 35w).
Allright! Och det var plug&play utan krångel med felande kontaktstycken? Jag har konverterat helljus på moderna VAG bilar och då var canbus nödvändigt antagligen pga ballastens reaktiva effekt

Är det detta kit du köpte med H8 sockel? http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon ... -slim.html
av Hubbes2010
Lite off topic nu, men jag går i samma tankar att konvertera min Dimljus och helljus till Xenon. Har kollat på lite trådar här på forumet, så det blir snart av tror jag, ska bara bli färdig med karossen.
Användarvisningsbild
av hollan
då får jag svara lite offpick med jag kör med extraljus koppling på både dimljus och helljuset pga att xenon ballasterna tar mycke ström vid uppstart kör 55w quickstart på helljuset fenomenet jag fick var att ibland orka inte helljuset starta och ibland starta bara ett orginal kablaget är ju inte värdens tjockaste så jag kör 4mm2 kablage och elektriska relä på bägge och 25a säkringar helt sepererat från bilen tar bara tillslaget från hel resp dimljus där av så slipper jag ev störningar från xenonkittet och ev framtida brända styrenheter och kablage så där med behöver jag inte canbus kitt heller och det startar snabbt kör lika dant kitt i backljuset och lika dant inkobblat med seperat system och ja de lyser som satan :D och jag kan svara på er eventuella frågor om lampvarning v70II varnar bara för halvljus och bakljus och bromsljus så de e fritt fram och modda allt annat kör med vanliga billiga dioder i nummerbel och p-ljus fram utan några fellmedellande
höll på och glöma ballast placeringen dimljus ballasterna har jag fäst med buntband runt balken som sitter brevid dimljuset till helljuset är de buntband runt balken brevid kylaren precis innanför strålkastaren och i backljuset så har jag bara limmat dit dom med limpistol i bagaget innan för klädseln finns fina urgröpningar till de precis som volvo har tänkt på en där vid designen :lol:
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]