- tis 19 apr 2011, 15:51
Jag tror stenhårt på inlösen av den bilen... Tur du satt i en säker bil och inte en fiesta från -80 talet.
Moderator: Moderatorer
CarMan skrev:En bil med vagnskade garanti lagar man till 50% av bilens värdeJo man kan nog lätt missuppfatta hastigheten. Han bromsa inte. Det lät som han gasade fullt. Han kom inte helt rakt in i sidan utan tryckte in däcket och for vidare in i sidan på en andra bil.
En bil utan vagnskade garanti lagar men till ca 80% av bilans värde
Om nån kört in i ditt framhjul i 50-60 så är bilen skrot !!! bromsa han ingen ting? (hur många varv snurra bilen?)
Jag tror han bromsade o körde in i dig i 20-30 km/h
nilvert skrev:CarMan skrev:En bil med vagnskade garanti lagar man till 50% av bilens värdeJo man kan nog lätt missuppfatta hastigheten. Han bromsa inte. Det lät som han gasade fullt. Han kom inte helt rakt in i sidan utan tryckte in däcket och for vidare in i sidan på en andra bil.
Om nån kört in i ditt framhjul i 50-60 så är bilen skrot !!! bromsa han ingen ting? (hur många varv snurra bilen?)
Sen hade han en liten corolla med![]()
Fick besked från verkstaden idag. Dom kommer börja byta ut mekaniska delar nästa vecka. I slutet av maj beräknar dom vara klara med plåten.
Ush tråkigt att hör:( Vet inte hur stor vän med bilen du är men jag skulle någ offrat en tusenlapp efter att bilen blir färdig på plåtverkstade och låtit en annan oberoende verkstad gå igenom jobbet och fått den uppmätt.
Antar att du kommer få leva med din my 11 ett par år till om det är en tjänstebil.
nilvert skrev:Ush tråkigt att hör:( Vet inte hur stor vän med bilen du är men jag skulle någ offrat en tusenlapp efter att bilen blir färdig på plåtverkstade och låtit en annan oberoende verkstad gå igenom jobbet och fått den uppmätt.
Antar att du kommer få leva med din my 11 ett par år till om det är en tjänstebil.
Jo de blir 2,5 år till med denna. Det enda jag är lite fundersam på är hur det funkar när vi skall lösa in denna och förnya leasingen. Kommer vi få avdrag på värdet av bilen pga att den är krockskadad? Antar att detta inte kompenseras av försäkringsbolag?
nilvert skrev:CarMan skrev:En bil med vagnskade garanti lagar man till 50% av bilens värdeJo man kan nog lätt missuppfatta hastigheten. Han bromsa inte. Det lät som han gasade fullt. Han kom inte helt rakt in i sidan utan tryckte in däcket och for vidare in i sidan på en andra bil.
Sen hade han en liten corolla med![]()
Fick besked från verkstaden idag. Dom kommer börja byta ut mekaniska delar nästa vecka. I slutet av maj beräknar dom vara klara med plåten.