Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eos1ds
Hej! vad gäller andrahandsvärdet kommer det givetvis ligga högre, my 12 jmf my 11dvs en års modell senare, nyare. Om en uppdaterad inredning skulle göra det är nog tveksamt, snarare uppdqterad motor etc. Vad gäller att automatlådan skulle vara bättre i 11: an än i my10 ställer jag mig tveksam till. Jag körde en my10 två månader innan jag fick min 11:a, ingen märkbar skillnad. Känner också att det sk sportläget inte längre används efter Polestar injektionen. Detta har mer gjort att automatlådan funkar nöjbart. Har man provat en bmw eller merca av senaste generation känns volvolådan seg o ryckig. Så tror nog man kan ta en my10 om man kan göra en bra affär.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Att köpa en XC70II D5 2010 borde ju vara ett av de sämsta bilval man kan gör idag.

De står ju så bizzart högt i pris att den nästan är billigare att köpa en sprillans ny, Då får man ju 2 års garanti och allt är nytt som däck och bromsar och inget som behöver bytas.

Den kommer ju My12 med facelift och hybriderna på väg också...
av Tarsiger
Det är en sak med XC70 D5AWD MY12 som ingen hittills pratat om här i tråden, men som kan få stor betydelse både för efterfrågan på den modellen - och för andrahandsvärdet på MY11 och äldre.

Vadå? Jo - kommer XC70 äntligen att få dubbelkopplingslådan Powershift? Någon som vet? När Powershift var ny på första Volvomodellen så förväntade sig den samlade motorpressen att lådan snabbt skulle sprida sig till övriga modellprogrammet. Och Volvo PV svarade att så var det tänkt. Teknikens Värld (?) skrev att dubbelkopplingsprincipen speciellt lämpar sig för vridstarka motorer med bred momentkurva - vilket ju utmärker D5.

I reklam för Audi, Skoda, Passat m fl så framhävs ju sedan länge DSG (deras motsvarighet) som ett stort lockbete. Om inte Powershift kommer ens till MY12 av XC70 så måste ju frågan ställas vad det beror på. Smidig automat med förbrukning som manuell, det är ju vad marknaden vill ha.
av eos1ds
[quote="Tarsiger"]Det är en sak med XC70 D5AWD MY12 som ingen hittills pratat om här i tråden, men som kan få stor betydelse både för efterfrågan på den modellen - och för andrahandsvärdet på MY11 och äldre.

Vadå? Jo - kommer XC70 äntligen att få dubbelkopplingslådan Powershift? Någon som vet? När Powershift var ny på första Volvomodellen så förväntade sig den samlade motorpressen att lådan snabbt skulle sprida sig till övriga modellprogrammet. Och Volvo PV svarade att så var det tänkt. Teknikens Värld (?) skrev att dubbelkopplingsprincipen speciellt lämpar sig för vridstarka motorer med bred momentkurva - vilket ju utmärker D5.

Nope! Blir nog ingen ny låda, i vart fall inte till xc60 o då knappast till xc70! Se följande
http://www.volvocars.com/fr/Documents/LDP/XC60.pdf
I övrigt släpper NDA:n för försäljarna på måndag. Min säljare på bilia upplös mig om detta.

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]