Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sweborn
Enzo skrev: Ja, och uppenbarligen betalar volvos kunder 20 papp, så varför skulle de skänka bort pengarna?

Volvo säljer många awd-bilar. Det är en ganska stor andel faktiskt av de tillverkade bilarna som har awd. Det rullar ju faktiskt rätt många volvo med awd om man tittar i trafiken :D
Det är väl ingen som ber Volvo att skänka bort pengar, däremot tror jag Volvo skulle sälja fler bilar med AWD mer tillgängligt. Det är väl så exempelvis VW tänker, och i viss mån Audi.
av mikebike
Enzo skrev:Volvo säljer många awd-bilar. Det är en ganska stor andel faktiskt av de tillverkade bilarna som har awd.
Nej.

Räknar man bort XC-bilarna är det bara en bråkdel som har AWD.
Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
Enzo skrev:Volvo säljer många awd-bilar. Det är en ganska stor andel faktiskt av de tillverkade bilarna som har awd.
Nej.

Varför ska man räkna bort XC bilarna? Är dom inte bilar eller?
av Steff 99
Tillverkade XC alla varianter är en stor andel av den tillverkade totalen, bör väl vara minst en tredjedel ,med tanke på att XC60 är Volvos mest tillverkade modell
Så Volvo tillverkar många AWD per år
av bilgalen
Audi har 47% quattrobilar av de totalt sålda Audi-bilarna i Sverige. Med den siffran ligger de tydligen högst i Sverige (andelsmässigt alltså)

Jag kommer till stor sannolighet köpa en VW nu snart och kollar inte ens på Volvo. Det beror enbart på att Volvo inte har någon rimligt prissatt awd-bil. Jag är totalt ointresserad av D5 eller T6. Skulle vilja ha tex en D3 Awd eller liknande, helst V60.
av Petzzon
Visst kan man räkna med XC.

Men Volvo missar massor av tjänstebilsåkare som har 7,5 basbelopp som gräns.
Dessa väljer Passat, Audi A4, el Skoda.

Jag blir själv en av dom som tvingas överge Volvo vid nästa bilbyte.
Måste ha en bil som får dra 2000kg och kosta max 320000.
V70 D3 AWD hade vart mitt val om den funnits o Volvo tänk om vad gäller dragvikt.
av maba
Med kampanjen på AWD (som i varje fall fanns förra veckan) så får man lägga till kanske 25 000 jämfört med en V70 D3. Då får man en D5:a, AWD och aut. Ganska prisvärt tycker jag!
av Petzzon
maba skrev:Med kampanjen på AWD (som i varje fall fanns förra veckan) så får man lägga till kanske 25 000 jämfört med en V70 D3. Då får man en D5:a, AWD och aut. Ganska prisvärt tycker jag!
Är det jämfört med D3 Business??

Oavsett lär det inte hjälpa för 25000 är ändå 25000 mer än jag får handla för.....
av Enzo
mikebike skrev:
Nej.

Eh, jaha, varför det då?

Vad är nästa steg, räkna bort alla bilar med kombikaross?
av Enzo
bilgalen skrev:Audi har 47% quattrobilar av de totalt sålda Audi-bilarna i Sverige. Med den siffran ligger de tydligen högst i Sverige (andelsmässigt alltså)

Jag kommer till stor sannolighet köpa en VW nu snart och kollar inte ens på Volvo. Det beror enbart på att Volvo inte har någon rimligt prissatt awd-bil. Jag är totalt ointresserad av D5 eller T6. Skulle vilja ha tex en D3 Awd eller liknande, helst V60.
Nu gissar jag bara, men jag tror ju att Subaru har större andel ;)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]