Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Håkan.Persson
SPotify på iPhone 3Gs via USB funkar perfekt för mig (V7+II MY11) förutom att Ipod startar när sladden sätts i telefonen, men det är bara att stoppa iPod och starta Spotify.
Tråkigt nog funkar inte knapprattar, då dessa styr iPod, pillar jag på dem när jag lyssnar på Spotify så gör Spotify pause och iPod startar
av Soulman
Ja men det där kan jag irritera ihjäl mig på trots att jag precis fått bilen. Det går ju inte att stänga av Ipodhelvetet heller! :-(O)
Positivt överraskad är jag dock att Spotify funkar genom USBn och även internetradio som jag använder mycket. Därmed är AUX-ingången i mitt vardagliga lyssnade utan användning.
av dst02
Håkan.Persson skrev:SPotify på iPhone 3Gs via USB funkar perfekt för mig (V7+II MY11) förutom att Ipod startar när sladden sätts i telefonen, men det är bara att stoppa iPod och starta Spotify.
Tråkigt nog funkar inte knapprattar, då dessa styr iPod, pillar jag på dem när jag lyssnar på Spotify så gör Spotify pause och iPod startar

Hur "stoppar" man ipoden då? Går ju inte gå in i menyerna från mobilen när den är inkopplad till bilen.
av Håkan.Persson
dst02 skrev:
Håkan.Persson skrev:SPotify på iPhone 3Gs via USB funkar perfekt för mig (V7+II MY11) förutom att Ipod startar när sladden sätts i telefonen, men det är bara att stoppa iPod och starta Spotify.

Hur "stoppar" man ipoden då? Går ju inte gå in i menyerna från mobilen när den är inkopplad till bilen.
Min iPhone är INTE låst fast jag har den ansluten till bilen med USB. När jag startar spotify så stängs iPod av...
av Soulman
Jo. Så klart. Men när jag byter låt/spellistan byter låt i Spotify startar den förbannade ipoden i mellanrummet, utan att det går att stänga av eftersom menyn är låst i USB läget. Jag har också provat att starta om telefonen för att inget ska ligga spelläge men ipoden startar lik förbannat när USB kabeln sätts i. Dessutom visas ju vilken låt som ligger laddad i Ipoden i bilens display och där har jag inte heller listat ut nån stopfunktion.

Finns det ingen lösning på det här blir nog valet att spela lagrad musik via sticka eller HDD och tömma iphone på musik. Då lär ju Spotify och webradio funka utmärkt via USBn. Att ansluta en USB hub vore ju smutt men det klarar antagligen inte bilradion av. Måste faktiskt testa det vid tillfälle.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]