Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
nille85 skrev:Finns det något mer ställe än vparts som säljer nya emblemet V O L V O till bakluckan ?
Köp begagnat av någon av alla forummedlemmer som har plockat bort sina.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Tycker också det känns naket utan text på bakluckan. Möjligen ta bort modell och motorbeteckning.
Du kan använda dina gamla bokstäver då det enda som skiljer är att det är större mellanrum mellan dem. Bokstäverna i sig är identiska.
Användarvisningsbild
av AWWD
Saknades på min -08 som jag köpte beg ifjol höstas. Tyckte det såg naket ut så jag köpte nytt hos Volvo. De sitter monterade från "framsidan" med rätt avstånd för att man ska kunna montera enkelt. Ser det som högst osannolikt att man skulle kunna lyckas få dit begagnade bokstäver på ett bra sätt, dels på grund av svårigheten att byta "tejpen" och dels svårigheten med passning i sida och höjd på varje enskild bokstav. Tycker att det var värt de ca 2-300 att få nya bokstäver.

/awwd
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Japp, håller med. Värt varenda krona då de sitter på mall och har ny tape.
Tänkte bara om någon har för mycket tid över och vill sitta och pyssla ;)
av TheFritz
StringerBell skrev:
kristianmann skrev:Tack så mycket. Ser bättre ut med text på backluckan. 8)
Ja, verkligen.

Jag förstår inte dom som tar bort alla märkesbeteckningar. Värst är det när t.o.m. grillen är "tom". Jag förstår inte hur folk tänker. Det ser ju ut som ett hemmabygge med en helt betecknings-strippad bil.
Köpte en V70 II MY08 nyligen och på den var V O L V O samt V70 och 2.5T borttaget. Tyckte också att det kändes naket till en början. Han jag köpte av hade tagit bort det för att det var enklare att hålla rent när bokstväverna var borta annars så rann det smuts från dom. Nu har jag vant mig med att dom är borta så det blir nog inte till att sätta på igen? Men ni som har satt på igen, har det blivit bra?
Användarvisningsbild
av AWWD
V O L V O som saknades på min bil blev mycket bra, men det gäller (som alltid) att vara noggrann och rengöra, mäta och mäta och mäta (och mäta en extra gång). Satte ut "syftningar" av maskeringstejp. Kan tänka mig att det är lite svårare med de små (XC70 osv) då det är trängre och de korta märkena är svårare att sätta i våg. Man kanske kan göra en "mall" på en bil som har märkena monterade?

/awwd
av Whey
AWWD skrev:V O L V O som saknades på min bil blev mycket bra, men det gäller (som alltid) att vara noggrann och rengöra, mäta och mäta och mäta (och mäta en extra gång). Satte ut "syftningar" av maskeringstejp. Kan tänka mig att det är lite svårare med de små (XC70 osv) då det är trängre och de korta märkena är svårare att sätta i våg. Man kanske kan göra en "mall" på en bil som har märkena monterade?

/awwd
Väcker liv i denna gamla tråden

Ni som har köpt V O L V O texten menar ni att ni fick bokstäverna en och en?

Jag köpte själv häromdagen och Märket kom redan färdigklistrad på en mall, man sliter bort skyddet på baksidan och trycker fast mallen mot bakluckan.

Sedan är det bara ta bort mallen.
Användarvisningsbild
av Guru
Skrev V O L V O på min V50 MY06 för många år sedan. Långt innan jag visste att det senare skulle komma även på V50. Avstånden mellan bokstäverna samt måtten för var emblemen ska sitta finns i VIDA (visserligen V70II mått, vet inte om V50 fick samma mått senare) så jag mätte ut på en bit maskeringstejp och tejpa fast på luckan och hade som ref. Funka kanon! Beställde utan emblem för att istället skriva D4 på bakluckan istället för 2.0D fast jag menade ju diesel, 4cyl. Tyckte det var tufft iom att den stora dieseln hette D5 och inte 2.4D. Nu betyder det ju något helt annat så nu hade det inte alls varit lika kul som det var då. Frun såg vår gamla bil i grannstaden för några veckor sedan, mitt hemmapulade V O L V O emblem satt kvar! Har ändå gått 3 år och några ägarbyten.

Har också tagit bort modell+variant på V70II'n. Det gigantiska DRIVe emblemet försvann så fort jag kommit ut ur leveranshallen. Vill man inte skylta/skryta med att man kör miljöbil så är det inget snyggt emblem. Fast det är ju inte lika illa som att köra Prius i skylta/skryta-syfte. Kändes lite skevt med modellbeteckningen kvar men det dröjde ändå 1½år innan det också försvann. Mycket bättre nu! Nästa bil blir garanterat emblemlös.

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]