Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sten1966
Jag har nu åter testat att starta om telefonen (Nokia E71) och provat ansluta från telefonen till bilen. Det spelar ingen roll, det funkar inte. Det enda som händer att man ger koden 1234, godkänner att my car får ansluta, synkroniserar dyker upp i bilens display i ca 10 sec. Sedan avbryts anslutningen. Bluetooth symbolen syns i bilens display och signalmäteren medans texten synkroniserar syns.

Har provat med min gamla Nokia N73 och den ansuter fint. Efter anslutning är det bara att kopiera över telefonboken från mobilen till bilen och prata telefon så mycket man vill.

Jag har uppdaterat med senaste programvaran i Nokia E71så jag vet inte vad som felas.

I bilen har jag bluetooth ver 04.23_R, kanske den är för gammal, någon som vet?

Tacksam om någon har bra tips.
av Psyko
Det är få Nokiatelefoner som fungerar riktigt bra mot bilens blåtand.

Skulle tro att det beror på formatet Nokia använder för sina kontakter. Det är ett
stort problem på N-serien vet jag. På N-serien får man istället för att synka kontakterna
skicka kontakterna från telefonen till bilen. Det gör man genom att markera alla kontakter
och sen välja att skicka dom till bilen via blåtand.
av sten1966
Jag skulle kunna leva med att skicka kontakterna till bilen men när jag inte får den ansluten alls så kan jag inte aktivera mottagning av telefonbok.

Har nu även kontaktat Volvo för hjälp, bilen är ny ändast 2 veckor gamal så dom får hjälpa till.
av Psyko
sten1966 skrev:Jag skulle kunna leva med att skicka kontakterna till bilen men när jag inte får den ansluten alls så kan jag inte aktivera mottagning av telefonbok.

Har nu även kontaktat Volvo för hjälp, bilen är ny ändast 2 veckor gamal så dom får hjälpa till.
Är den bara 2 veckor gammal kommer nog inte Volvo kunna hjälpa dig.
Du lär redan ha den senaste mjukvaran i bilen.
av sten1966
Volvo kunde hjälpa mig. Nu fungerar anslutningen med Nokia E71, telefonboken förs över utan problem. Allt har fungerat klanderfritt i 2 dagar. Jag återkommer med info om hur Volvo hjälpte mig.
av sten1966
Anslutningen med Nokia E71 fungera bra i 5 dagar sedan kunde den inte ansluta och nu går det inte att ansluta så som Volvo service visa mig. Blir tvungen att ta kontakt på nytt med Volvo service.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]