Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marcbe
Fuktsensorn ger:
1) Snabbare feedback till klimatanläggning om fukthalt i luften i kupen för att hålla borta impåslag
2) klimatanläggningen möjlighet att bedöma om avimning går att klara av med ingen eller lite A/C-inblandning. (För att spara energi dvs g CO2/km)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CalleV70 skrev:Men frågan kvarstår, Och jag har säkert kört 100 000 mil med AC sedan 1987 och inte haft bekymmer med imma, och min -04 xc90 var toppen året runt utan fuktsensor..
På V70II har man sparat bort det ena defrostermunstycket och har bara ett utblås i mitten för hela framrutan, Det gör att de ofta blir massor av imma på vindrutan.

Något som jag inte upplevt på 100.000 mil på mina tidigare bilar. Då kanske det är bra med fuktsensor.

Men i.o.m faceliften har visst volvo insett misstaget och återinfört dubbla defrosterutblås igen så då ska väl problemen vara ur världen. (utm för de som äber en bil med modell -08 till -11 då)
Användarvisningsbild
av hozz
Verkar inte finnas till C30,S40,C70 och XC90.
Jodå, jag har den finessprylen i min C30. Kanske inte finns med till senare årsmodeller?
av CalleV70
kollade i nya prislistan och såg inget.
Fast hur vet du att du har fuktsensor? Fanns det att köpa då?

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]