Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Snacksalig skrev:
P1800 skrev:Jag betalde 14000 för mina hjul förra våren. Om det var för mycket vet jag inte men det är inte så gott om fräscha fälgar till V70II på marknaden. Jag vill ogärna köpa annat än original och hade väl tänkt köpa 17' Canicula' men jag är extremt nöjd med mina 18'' Pirelli. Bilen går fortfarande mycket komfortabelt. (När jag köpte bilen ny så skulle Bila ha 12000 extra för att uppgradera till 17''. Om någon behöver en uppsättning Naos 16'' men under 100 mil så går det bra att PM:a)
Jag kan vara lite sugen på de där NAOS-fälgarna, när jag fått och provkört min V70 kring v18 - vad ska du ha för dem?

Jag vet inte om jag kanske kommer att uppleva R-design som för stötigt, och kanske kommer att föredra att skifta de ingående Cratus 18"arna mot lite softa NAOS 16"... sen måste jag ju precis som TS försöka kränga 18"arna på blocket.
Hej! Ett tips: R-design och 16" är inte så snyggt ihop (jag är säker på att många tycker så...) och jag tror att du kommer att få svårare att sälja bilen med 16". NAOS är ju dessutom en tidig V70-fälg som kanske lätt kopplas ihop med en 09:a 2,0F-taxi... Om jag vore du skulle jag försöka byta till mig 17". De ligger nog närmare 16 än 18 i komfort och det harmonierar bra med R-design, tycker jag. Sen är ju ofta 17" däck numera av komfort-karaktär medan 18" ofta - åtminstone i 40-profil - är sportdäck vilket ytterligare späder på skillnaden till nackdel för 18" - men visst kan man byta till bekvämare 18" när däcken är slut och kanske tom sätta på smalare och högre 225-45-18 eller 235-45-18...
PH
Som vanligt är det väl en fråga om tillgång och efterfrågan!
Vill man snabbt bli av med dom så är det väl runt 10k som gäller, vill man ha mest pengar ut kan man ju lägga ut dom för 16-17 k och sen hålla tummarna..
Lättaste tiden är väl snart här när folk ska byta till sommardäck, alternativt framåt midsommar när folk får antingen skatteåterbäring eller semesterersättningen. :wink:
Användarvisningsbild
av P1800
d98josu skrev:Passar V70 II fälgar till V70N?
Nej, de passar inte. Centrumhålet är mindre på V70II. (Tvärt om funkar med ringar.)

Angående komforten med R-design vill jag påstå att de går mycket mjukt och komfortabelt med Pirelli Rosso 18'' i 40-profil, högst marginell skillnad mot original 16'' Michelin, däremot blir bilen en aning mera spårkänslig. Jag vet inte om framvagsinställningen ska vara annorlunda med 245:orna och om det kan minska spårkänsligheten.

Mvh Leif
Ingen aning, beror ju som sagt på tillgång och efterfrågan som någon annan påpekade! Finns dom i mälardalen så kan jag komma och hämta dom ganska så pronto, jag bjuder 10 k jämnt!

/ Fredrik
Användarvisningsbild
av hollan
dom var inte svårsålda jag bara slängde ut en komentar till mina kompisar sen va de en arbetskamrat till en polare som kom och köpte dom för 15000:- kan även säga att jag la en annons här och det var ganska bra respons kolla även blocket hann dock inte annonsera men där finns inte en cratusfälg så summan avv detta var att man lätt får 15000 för nya cratus
Var det nya cratus, med nya däck på, eller bara fälgarna som du sålde för 15 000 kr?
Snacksalig skrev:Var det nya cratus, med nya däck på, eller bara fälgarna som du sålde för 15 000 kr?
Det var väl med däck han skulle sälja enligt första inlägget.

Bara fälgarna kostar väl mindre än 15k nya?
Sedan igår kväll ligger det en annons ute på blocket med 4 st "nya" Cratus för 12 500 kr, i uppsala län. Nån kan ju bevisligen göra ett klipp här, ifall de egentligen är värda 15 000 kronor... :lol:

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]