Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

opA skrev:Som sagts innan.. bilder ! Vi bryr oss inte om hemska 16"´s vinterfälgar ;)

Kul att ni säger att ni vill ha miljöklassade och den drar 2 liter milen :D
.. men, de är väl skattefriheten som är lockande ;)
Jag tror också att man kanske kör liiiite hårdare, de första 100 milen - bara för att det är en så nedrans trevlig motor. Det kan ju mööööjligen påverka konsumtionen...
Lycka till med den nya bilen!
Jag tycker 2,5FT R-design är prisvärd om man ser till bilen man får för pengarna.
opA skrev:
Kul att ni säger att ni vill ha miljöklassade och den drar 2 liter milen
Enligt Transportstyrelsen drar den 1,23 lit E85/mil enligt EU-körcykeln, det är väl det som räknas.
Snacksalig skrev: Jag tror också att man kanske kör liiiite hårdare, de första 100 milen - bara för att det är en så nedrans trevlig motor. Det kan ju mööööjligen påverka konsumtionen...
En icke-inkörd motor drar lite mer också.
FWH skrev:
Snacksalig skrev: Jag tror också att man kanske kör liiiite hårdare, de första 100 milen - bara för att det är en så nedrans trevlig motor. Det kan ju mööööjligen påverka konsumtionen...
En icke-inkörd motor drar lite mer också.
Efter hur många mil anses en motor inkörd? :)
Har passerat drygt 900mil på våran.
Grattis till nya bilen, riktigt snygg utan rails med.

Är inne på det själv, antingen summum med silvriga rails eller nått annat pkt och utan rails. Svarta går bort just nu för mig... :wink:
Ok, ett par dåliga bilder (från mobil kamera) på bilen med 16" vinter hjul från bil hallen.

Bild

Bild

60 mil hittils och nöjd. :mrgreen:
Bekväm, tyst, bra stereo.
Ingen go-kart i väghållningen, men bra knuff i motorn.
Robertson skrev:Gör en lackbehandling, det kommer du uppskatta när du tvättar bilen.
Har det (Ditec) på en av mina andra bilar och är nöjd, men detta är en förmåns (leasing) bil = ingen lackbehandling men däremot biltvätt.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]