Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag fick mer av handlaren än vad högsta privata budet hamnade på blocket :) . Sen som någon skrev längre upp så orkade inte Jag heller hålla på å lyssna på däcksparkare som glatt berättar att de igentligen är fel färg på bilen, att den skall "stajlas" och därmed prutas ytterligare mm mm mm.
av dallaboo
mojja skrev:
Eller bud hos bilhandlaren 140k
Efter en vecka på blocket privat 190k.

Flera som var intreserade utav kärran. Detta var för ca 1 månadsen och gällde en v50 d5 summum my08 som hade gått 9000 mil.
Hehe. Jag har glömt att det finns alltid folk som betalar vad som helst för bilar de vill ha.
För min V50 -06 som jag sålde 2 mån sen fick jag bud på 90k hos bilhandlaren.
Satte upp den på 125, sålde för 115 en vecka efteråt.

Men men, v70 är populär, och har man inte bråttom så kan man testa lite högre priser.
av mojja
dallaboo skrev:
mojja skrev:
Eller bud hos bilhandlaren 140k
Efter en vecka på blocket privat 190k.

Flera som var intreserade utav kärran. Detta var för ca 1 månadsen och gällde en v50 d5 summum my08 som hade gått 9000 mil.
Hehe. Jag har glömt att det finns alltid folk som betalar vad som helst för bilar de vill ha.
För min V50 -06 som jag sålde 2 mån sen fick jag bud på 90k hos bilhandlaren.
Satte upp den på 125, sålde för 115 en vecka efteråt.

Men men, v70 är populär, och har man inte bråttom så kan man testa lite högre priser.
Ja du ser bilhandlar buden är ju oftast offatbart låga. Jag förstår inte att folk inte ens försöker kränga sina bilar själva. I mitt falla handlade det om 50 k i pengar på att stoppa ut en anons och tvätta bilen jämnfört med att överlåta den till min handlare :-)-)
av Noodles
35-45' i inbyte för vår V70 2.4T Jubileum -02 hos handlare.
Sålde på Blocket för 77' efter mindre än 2v.
(då prutade jag 1000:-för att servicelampan tändes mellan tittning och köp)
av Steff 99
Lägg den på ca 20-25 över vad du har i inbyte, då är den förmodligen intressant på privatmarknaden och ganska snabbsåld.
Så kan du kanske få 15 upp efter lite prut, i stället för att lämna den till handlaren
Användarvisningsbild
av Anders E
dst02 skrev:Jag fick mer av handlaren än vad högsta privata budet hamnade på blocket :) . Sen som någon skrev längre upp så orkade inte Jag heller hålla på å lyssna på däcksparkare som glatt berättar att de igentligen är fel färg på bilen, att den skall "stajlas" och därmed prutas ytterligare mm mm mm.

Jag fattar inte varför folk åker och tittar på bilar och sen prutar för att det tex är fel färg eller
nåt annat! Det vet man väl innan man åker dit?!!
av Biltoken
Volvo är lättsålda privat. Ofta får man ut minst 10k mer vid enförsäljning privat. Men visst det är lite jobb.

Sålde själv en V50 1.8 -06 (ej flexifuel). Trodde den skulle vara svårsåld eftersom den saknade tullfriheten i Stockholm. Satte ut den för 118k på Blocket som var bland de lägre priserna för en likvärdig FF. Blev totalt nedringd, såld på mindre än ett dygn utan en krona i prut. Hade en lista på 10 pers som ville köpa bilen. Min handlare var villig att betala 90k för bilen.

Min erfarenhet är att det är bättre att sätta ut ett lägre pris och få flera intressenter då behöver man inte gå med på prut utan hänvisar bara till att man har flera spekulanter. Jag har i alla fall fått ett högre slutpris på detta sätt.
av perhall
Faktum är att handlarn betalar mer än vad ni tror att jag kan få. Så jag byter in den. Den har några lackskador också som handlarn fixar till (stenskott motorhuv m m). Men jag tycker att några av er resonerar konstigt ang. få 50 mer privat med lite jobb. Min erfarnhet är följande. Ta en bil som handlarn begär 229 och får 218 för. Den betalar de 185 för, fixar till och rekonditionerar för 7. Marginal = 26 000. OM jag säljer samma bil privat får jag ju inte 218 utan snarare 190. Inte värt det. Handlarn får mycket mer för bilen, och det blir en perfekt tidsmässig matchning med inbytet + jag tar inga risker + jag slipper visa bilen etc. Får åka och konsulta i Norge en dag, det är roligare än att ha annons på blocket...
PH

F ö skulle jag ha fått 20 000 mer om det varit en D5, som kostade 35 mer ny. Tycker faktiskt att både 2,5T och D5 är överprissatta jämfört med mycket annat... vi har en BMW 5-serie också och de sjunker ju mycket snabbare och är inte mycekt dyrare än V70 begagnade... trots 120 högre nypris.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
perhall skrev:Ta en bil som handlarn begär 229 och får 218 för. Den betalar de 185 för, fixar till och rekonditionerar för 7. Marginal = 26 000. OM jag säljer samma bil privat får jag ju inte 218 utan snarare 190. Inte värt det. Handlarn får mycket mer för bilen, och det blir en perfekt tidsmässig matchning med inbytet + jag tar inga risker + jag slipper visa bilen etc. Får åka och konsulta i Norge en dag, det är roligare än att ha annons på blocket...
PH
.
Håller helt med. Bra argument med tidmässig matchning, det kan göra mycket.
av Mwi
perhall skrev:Faktum är att handlarn betalar mer än vad ni tror att jag kan få. Så jag byter in den. Den har några lackskador också som handlarn fixar till (stenskott motorhuv m m). Men jag tycker att några av er resonerar konstigt ang. få 50 mer privat med lite jobb. Min erfarnhet är följande. Ta en bil som handlarn begär 229 och får 218 för. Den betalar de 185 för, fixar till och rekonditionerar för 7. Marginal = 26 000. OM jag säljer samma bil privat får jag ju inte 218 utan snarare 190. Inte värt det. Handlarn får mycket mer för bilen, och det blir en perfekt tidsmässig matchning med inbytet + jag tar inga risker + jag slipper visa bilen etc. Får åka och konsulta i Norge en dag, det är roligare än att ha annons på blocket...
PH

F ö skulle jag ha fått 20 000 mer om det varit en D5, som kostade 35 mer ny. Tycker faktiskt att både 2,5T och D5 är överprissatta jämfört med mycket annat... vi har en BMW 5-serie också och de sjunker ju mycket snabbare och är inte mycekt dyrare än V70 begagnade... trots 120 högre nypris.
Jag har förståelse för att det smidigt att göra hela affären via en bilhandlare, lämna den gamla bilen få den nya allt är klart och slippa alla mail kompisar och möjligheten att lära sig nya språk. Men de gånger jag har bytt bil så har jag alltid fått ett pris med inbyte och ett utan, det brukar bli en hyfsad timlön netto att köpa rent men då ska man ju stå ut med lite konstigheter. Bilhandlarens marginal stämmer inte riktigt för momsen kommer in, kan inte de exakta reglerna. Hoppas du kommer trivas med nya bilen blir lite avundsjuk att du får skinnklädsel men jag hittade ingen begagnad med skinn när köpte.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]