Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheFritz
Okej, jag börjar förstå att jag målat upp någon form av drömscenario, jag tänker inte ens försöka efter era inlägg, tack för alla snabba svar!
Välkomna med erbjudanden om ni vill sälja en bil till underpris :P
av dallaboo
Tips kanske, men har du 200k i fickan, titta på bilar i den prisnivån och sen försök att pruta ner till ett bättre pris. Det är samma modell sedan -08, det spelar väl ingen stor roll om det står 08, 09 eller 10 på den. Om v70II är den bilen du ska ha förstås.
av Moody
Hur mycket som går att pruta beror också på hur länge den har stått hos handlaren. Är den precis inkommen så lär prutmånen vara begränsad, är det däremot en hyllvärmare som ingen visat intresse för så är det bra prutläge.

Bilen som TS länkar till verkar ha stått 4 månader drygt...
av SverreK
TheFritz skrev:Nej jag har inget inbyte och jag betalar bilen kontant. Misstänkte att det blir som ni säger lite svårt att få den till det priset. Känns som beg priserna på V70 II är lite väl höga, tycker inte man behöver lägga till så värst mycket mot en fabriksny och nu har ju Rejmes kampanj på R-design så kanske strax över 300.000 för en fabriksny?

Tänkte att dom redan har tjänat pengar på den bilen då den vart uthyrningbil för deras uthyrningsbolag.

Nybil blev fallet för mig. Var också på jakt efter en 2-3 år gammal bil med låga mil. Men "sjukt" höga begagnatpriser på V70 gjorde att jag tänkte om. De blev en sprillans ny bil som jag istället får köra några år längre för att kalkylen skall gå ihop hyfsat... Härlig känsla att rulla ut från handlaren med en ny fin bil. Frugan fick dessutom blommor så även hon blev nöjd :-)-)

/Sverre
av TheFritz
SverreK skrev:
TheFritz skrev:Nej jag har inget inbyte och jag betalar bilen kontant. Misstänkte att det blir som ni säger lite svårt att få den till det priset. Känns som beg priserna på V70 II är lite väl höga, tycker inte man behöver lägga till så värst mycket mot en fabriksny och nu har ju Rejmes kampanj på R-design så kanske strax över 300.000 för en fabriksny?

Tänkte att dom redan har tjänat pengar på den bilen då den vart uthyrningbil för deras uthyrningsbolag.

Nybil blev fallet för mig. Var också på jakt efter en 2-3 år gammal bil med låga mil. Men "sjukt" höga begagnatpriser på V70 gjorde att jag tänkte om. De blev en sprillans ny bil som jag istället får köra några år längre för att kalkylen skall gå ihop hyfsat... Härlig känsla att rulla ut från handlaren med en ny fin bil. Frugan fick dessutom blommor så även hon blev nöjd :-)-)

/Sverre
Jo jag håller med om att priserna är höga, men jag känner inte att jag skulle sova gott när jag åker ut över tröskeln och vips så har den sjunkit (30-50K?), hade min ekonomi fixat det så hade jag valt det också, då man kan få allt precis som man vill i utrustningsväg färger och allt vad det nu är.
av TheFritz
Mwi skrev:Finns en rätt utrustad bil här på forumet, saknar bara automat :D
Hur hittar jag den bilen? Är ingen flitig användare av forum.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
TheFritz skrev:
SverreK skrev: Nybil blev fallet för mig. Var också på jakt efter en 2-3 år gammal bil med låga mil. Men "sjukt" höga begagnatpriser på V70 gjorde att jag tänkte om. De blev en sprillans ny bil som jag istället får köra några år längre för att kalkylen skall gå ihop hyfsat... Härlig känsla att rulla ut från handlaren med en ny fin bil. Frugan fick dessutom blommor så även hon blev nöjd :-)-)

/Sverre
Jo jag håller med om att priserna är höga, men jag känner inte att jag skulle sova gott när jag åker ut över tröskeln och vips så har den sjunkit (30-50K?), hade min ekonomi fixat det så hade jag valt det också, då man kan få allt precis som man vill i utrustningsväg färger och allt vad det nu är.
Du ska väl inte sälja den utanför handlaren, eller?
De 30-50 000 kronorna som den faller får du ju sprida ut på lite längre sikt, och efter 3 år så har du halva värdet kvar. En begagnad bil för 200 000 kronor tappar kanske 40% på samma tid, så det är ganska små pengar i skillnad, och dessa skall du betala helförsäkring och minst en större service för... tror att det går på ett ut, med de höga beg-priserna som vi ser nu, men känslan av att få speca själv, och att få köra ut från handlaren som första ägare, tycker jag är väl värda småpengarna som det kostar i jämförelse.
av SverreK
Snacksalig skrev: Du ska väl inte sälja den utanför handlaren, eller?
De 30-50 000 kronorna som den faller får du ju sprida ut på lite längre sikt, och efter 3 år så har du halva värdet kvar. En begagnad bil för 200 000 kronor tappar kanske 40% på samma tid, så det är ganska små pengar i skillnad, och dessa skall du betala helförsäkring och minst en större service för... tror att det går på ett ut, med de höga beg-priserna som vi ser nu, men känslan av att få speca själv, och att få köra ut från handlaren som första ägare, tycker jag är väl värda småpengarna som det kostar i jämförelse.
Jo.. det var ungefär så jag tänkte också... Räknade på att äga 2 st begagnade bilar c:a 3 år gamla som garantierna är borta på och som jag skulle köra 2-3 år (upp till 10000 mil ungefär) och jämförde det sedan med en ny bil som jag istället behåller 5-6 år och kör upp till c:a 10000 mil. Det blir inte jättestora skillnader i månadskostnad. (någon-några hundralappar). Och då har man dessutom nybilsgaranti och lägre försäkring under de första 2 åren. Misstänker att det blir en disciplinfråga i slutändan att verkligen behålla nybilen i de där 5-6 åren. Men jag har stor förståelse för att inköpskostnaden avskräcker... För ett halvår sedan fanns inte på kartan att köpa en ny bil privat och jag idiotförklarade alla som hade planer på det. Men nu sitter man där själv..... :wink:

/Sverre
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]