- ons 09 mar 2011, 12:16
TheFritz skrev:SverreK skrev:
Nybil blev fallet för mig. Var också på jakt efter en 2-3 år gammal bil med låga mil. Men "sjukt" höga begagnatpriser på V70 gjorde att jag tänkte om. De blev en sprillans ny bil som jag istället får köra några år längre för att kalkylen skall gå ihop hyfsat... Härlig känsla att rulla ut från handlaren med en ny fin bil. Frugan fick dessutom blommor så även hon blev nöjd
-)
/Sverre
Jo jag håller med om att priserna är höga, men jag känner inte att jag skulle sova gott när jag åker ut över tröskeln och vips så har den sjunkit (30-50K?), hade min ekonomi fixat det så hade jag valt det också, då man kan få allt precis som man vill i utrustningsväg färger och allt vad det nu är.
Du ska väl inte sälja den utanför handlaren, eller?
De 30-50 000 kronorna som den faller får du ju sprida ut på lite längre sikt, och efter 3 år så har du halva värdet kvar. En begagnad bil för 200 000 kronor tappar kanske 40% på samma tid, så det är ganska små pengar i skillnad, och dessa skall du betala helförsäkring och minst en större service för... tror att det går på ett ut, med de höga beg-priserna som vi ser nu, men känslan av att få speca själv, och att få köra ut från handlaren som första ägare, tycker jag är väl värda småpengarna som det kostar i jämförelse.
XC60 T6 Recharge -21
Tidigare:
XC40 D4 AWD Auto, Intro Edition -18
XC70 II D4 Auto, Summum -15
V70 II 2,5FT Auto, R-Design -11
S60 2,4/140 Man, Classic -08