s6025t skrev:vicster skrev:Det finns redan prislistor ute på V70 DRIVe ute och där finns inget city safety med som tillval / paket.
City safety är standardutrustning på V60/XC60 så det lär den nog bli även på V70 om den kommer så den lär inte finnas som tillval/paket eftersom den redan finns i grundbilen.
Ja, fast jag menar såklart "Driver support"-paketet. I det ligger bara det gamla vanliga, BLIS m.fl.
Hade City safety introducerats så hade det säkert funnits ett sådant med kamera i fönstret för pedestrian detection osv.
På de bilder jag har sett fanns heller ingen "City safety"-symbol i vindrutan eller massa "hål" för lasrar.
Förövrigt; vad är skillnaden på "Kollisionsvarnare med autobroms", "Avståndskontroll" och City safety? De verkar göra samma sak, dvs. bromsa själv om det kommer ett fordon framför en... ganska komplext enligt mig ??:-/
Funk skrev:Även om det skulle introduceras City Safety i V70 så betyder det ju inte att det måste gå att få till alla motorvarianter... På t.ex samma sätt som vissa options inte gått att få till DRIVe tidigare heller.
/THomas
Än så länge har man inte bestraffats med att få dra ner på säkerheten med sitt motorval, men det kanske är Volvos nya strategi för att få folk att inte välja dessa? Vad vet jag?
Eller hur var det nu med Volvo och säkerhet...