Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikkesson
ja positivt om den skulle dyka upp men det låter tveksammt! iof så är det konstigt om den inte kommer eftersom V70 är en stor del av volvos försäljning. Och kommer den inte kommer så känns det som om en ny V70 är på gång och man väljer att inte uppdatera denna modell. DÅLIGT ISF VOLVO!!!!

Volvo som ska vara världsledande på säkerhet!
av perhall
Vore intressant att få statistik över vad olika grejer betyder för säkerheten:
SIPS
Bältesförsträckare
City Safety
Audis Procon-Ten
etc.
i relation till välbelagda saker som bälte, ESP och ABS
PH
Användarvisningsbild
av Funk
Även om det skulle introduceras City Safety i V70 så betyder det ju inte att det måste gå att få till alla motorvarianter... På t.ex samma sätt som vissa options inte gått att få till DRIVe tidigare heller.

/THomas
av fredrikkesson
nej det kan ju vara så! någon som vet när volvobil släpper 2012 priser på alla modeller. Men det betyder att man inte kan köra både miljövänligt och ha högsta säkerhet! då kommer det inte heller att finnas på att s/v60 drive heller och det verkar långsökt!
av vicster
s6025t skrev:
vicster skrev:Det finns redan prislistor ute på V70 DRIVe ute och där finns inget city safety med som tillval / paket.
City safety är standardutrustning på V60/XC60 så det lär den nog bli även på V70 om den kommer så den lär inte finnas som tillval/paket eftersom den redan finns i grundbilen.
Ja, fast jag menar såklart "Driver support"-paketet. I det ligger bara det gamla vanliga, BLIS m.fl.
Hade City safety introducerats så hade det säkert funnits ett sådant med kamera i fönstret för pedestrian detection osv.
På de bilder jag har sett fanns heller ingen "City safety"-symbol i vindrutan eller massa "hål" för lasrar.

Förövrigt; vad är skillnaden på "Kollisionsvarnare med autobroms", "Avståndskontroll" och City safety? De verkar göra samma sak, dvs. bromsa själv om det kommer ett fordon framför en... ganska komplext enligt mig ??:-/
Funk skrev:Även om det skulle introduceras City Safety i V70 så betyder det ju inte att det måste gå att få till alla motorvarianter... På t.ex samma sätt som vissa options inte gått att få till DRIVe tidigare heller.

/THomas
Än så länge har man inte bestraffats med att få dra ner på säkerheten med sitt motorval, men det kanske är Volvos nya strategi för att få folk att inte välja dessa? Vad vet jag?
Eller hur var det nu med Volvo och säkerhet... :P
Användarvisningsbild
av FWH
Man kan ju tex inte få "blink och pling" paketet till 2,5 FT, så det är väl inte helt långsökt att man inte kommer att få City Safety i DRIVe.

Tex i A4 Avant's miljö diesel kan man inte få navi, för att hålla den under 120g.
av vicster
Sant ang. Audin, men Volvo har iaf tidigare valt att sätta säkerheten före allt annat där det har varit möjligt. XC/V/S60 DRIVe har alla City safety så kan inte se varför man skulle behöva ta bort det på V70:n om så nu vore fallet?

Min, enligt mig, ganska kvalificerade gissning är att City safety inte kommer på MY12. But only time will tell...
Användarvisningsbild
av Guligan
fredrikkesson skrev:Hej guligan! du verkar säker på din sak! kan säga att jag har bestö
ällt en v70 Drive 2012 och city saftey har jag inte på den!
Mig veterligen går det inte att beställa MY12 ännu.
Användarvisningsbild
av Guligan
MY12 är inte officiell ännu så det vore ju ganska märkligt om man hade fått en orderbekräftelse med 2012 års spec som ännu inte är presenterad. Nu har uppenbarligen TS fått ta del av nyheterna genom t.ex. 5-tumsskärmen, men det låter väldigt konstigt att man "smygöppnat" MY12, även om jag förstår att VPS gärna vill sälja DRIVe.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]