- sön 13 feb 2011, 08:04
#498772
2,5FT är både törstigare och slöare än 2,5T-05
Nu kan jag inte siffrorna för automat men en manuell 2,5T-05 går 0-100 på 7,4
Den nya modellen har bättre avgasrening (EURO5), 200 kg mer vikt, större frontyta och detta kompenseras inte av högre utväxling
Med automat varvar FT "bara" 52,3 och låt mig gissa att 2,5T-05 ligger kring 45-47 så skillnaden är inte så stor där heller (normalt varvar en automat mindre på högsta växeln, men inte FT)
Det stämmer också som 5cylindrar skriver att V70II är en bil som ökar mycket i förbrukning med hastigheten, åtminstone med 2,5T/FT
Men i övrigt är ju V70II en ljusår bättre bil på många punkter, modernare inredning, mycket tystare, rymligare bagage, bättre säkerhet...
PH
Nu kan jag inte siffrorna för automat men en manuell 2,5T-05 går 0-100 på 7,4
Den nya modellen har bättre avgasrening (EURO5), 200 kg mer vikt, större frontyta och detta kompenseras inte av högre utväxling
Med automat varvar FT "bara" 52,3 och låt mig gissa att 2,5T-05 ligger kring 45-47 så skillnaden är inte så stor där heller (normalt varvar en automat mindre på högsta växeln, men inte FT)
Det stämmer också som 5cylindrar skriver att V70II är en bil som ökar mycket i förbrukning med hastigheten, åtminstone med 2,5T/FT
Men i övrigt är ju V70II en ljusår bättre bil på många punkter, modernare inredning, mycket tystare, rymligare bagage, bättre säkerhet...
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24