Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Tror mer på det som står i instruktionsboken "Efter ändrig av bränsleblandning i tanken ska en adaption göras genom att köra med en jämn hastighet under c:a 15 minuter". Det om "hälften, hälften kan kanske vara bra om man inte har lust att göra adaptionen, men varför chansa?
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad jag fått reda på är det ingen skillnad. Men hur långt kör du, kör du mer än 1.500 mil/år?
Användarvisningsbild
av SvenB
Då ska du inte vara rädd för servicekostnaderna. Enligt min Volvoverkstad kan det i det fallet till och med bli billigare med en flex som måste ha mellansevice vid 1.500 mil eftersom den räknas som årsservice, men blir billigare än en Basservice. Då skjuter då kostnaden för en Basservice framåt mot 3.000 mil/bilens tvåårsdag.
av lobbysleeper
Ja likvärdig kostnad är nog närmare sanningen, för en som kör ~1500mil/år i alla fall.
Sen kanske servicekostnaderna skiljer sig lite mellan en flexi och en diesel som därmed påverkar totalen men det låter jag vara osagt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Omek skrev:
En bil som kräver tätare oljebyten kan inte bli billigare att underhålla...

Som bäst likvärdig...

Ring Volvo och fråga om detta verkligen stämmer....

Slutligen, vem f*n påstår detta?
Vagnmottagaren på min auktoriserade Volvoverkstad.

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.

Nä, kontakten på Cem sitter lödd r[…]

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]