Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Klart att 20" inte slits fortare än 18". Jag tänkte mer på att 255/45 20 inte direkt är gratis :wink:
Nä, det är sant. Men om du gör en Gallup i fikarummet på Holmens pappersbruk så kommer 98% av gubbarna säga att 20", de håller inte länge. Det ska vara 15" Michelin MX.
perhall skrev:
XC90_Executive skrev:Klart att 20" inte slits fortare än 18". Jag tänkte mer på att 255/45 20 inte direkt är gratis :wink:
Nä, det är sant. Men om du gör en Gallup i fikarummet på Holmens pappersbruk så kommer 98% av gubbarna säga att 20", de håller inte länge. Det ska vara 15" Michelin MX.

Haha, det är så komiskt! För det är precis som du säger Per! Förr när jag jobbade i verkstad var det 90% 50-åringar + som jag jobbade ihop med, och alla verkade leva någonstan på mitten av 80-talet fortfarande!

På billjudsbussen jag och svågern byggde för ett par år sedan satte vi 265/25/22 och de körde vi på i nästan 3000 mil innan vi sålde bussen, och däcken har ungefär 3-4 mm kvar än. (Har kvar hjulen) Lexani var märket på däcken för övrigt. Köpta från USA. Var på alla sätt possitivt överaskade av dom däcken, tysta, bra grepp, och hållbara! Kanske var radioaktiva eller nåt... :wink: :roll:
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]