Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Its1more skrev: Dock sa handlaren att den kan få stå ett par veckor om det skulle vara så. Jag har ju ingen lust att köpa nya vinterdäck för att köra med dom en vecka.
Glöm det. Om du är minsta lik mig så kommer du inte låta en leveransklar bil stå hos en ÅF och "mögla".
KKR skrev:
Its1more skrev: Dock sa handlaren att den kan få stå ett par veckor om det skulle vara så. Jag har ju ingen lust att köpa nya vinterdäck för att köra med dom en vecka.
Glöm det. Om du är minsta lik mig så kommer du inte låta en leveransklar bil stå hos en ÅF och "mögla".
Hehe... Nja, om det står o faller på att jag måste köpa vinterhjul för 12' så får den nog stå någon vecka. Men början på april borde vinterväglaget ha släppt. Jag har beställt bilen av en handlare i Enköping och bor i Solna och vill inte köra med sommardäck på en vintermotorväg.

/F
Its1more skrev:
FWH skrev:Grattis!

vol:-)
Tackar!

Ska bli kul att plocka ut den till våren. Hoppas det inte är snöstorm och drivis bara... Dock sa handlaren att den kan få stå ett par veckor om det skulle vara så. Jag har ju ingen lust att köpa nya vinterdäck för att köra med dom en vecka.

/F
Ska du inte ha vinterdäck till nästa vinter då?

Ingår 12V-eluttag i skuffen i det där, ta det annars. Det borde inte kosta mycket men det är grymt skönt att kunna ha en kylväska där på längre resor.

Dessutom, beställ vinterhjul på t.ex. bythjul. Jag köpte Hakka 7 med lättmet.fälgar för under 10 där. Då är XC-däcken dyrare än till en V70. Så du skulle säkert kunna få en uppsättning för runt 8 där.
Enzo skrev:
Its1more skrev:
FWH skrev:Grattis!

vol:-)
Tackar!

Ska bli kul att plocka ut den till våren. Hoppas det inte är snöstorm och drivis bara... Dock sa handlaren att den kan få stå ett par veckor om det skulle vara så. Jag har ju ingen lust att köpa nya vinterdäck för att köra med dom en vecka.

/F
Ska du inte ha vinterdäck till nästa vinter då?
Absolut, men varför köpa nu om jag kan köpa färska till nästa vinter? Jag resonerar så iaf. Sen kunde de inte garantera vilket märke det skulle bli och då jag vill ha Nokian Hakka dubb så valde jag att vänta.

/F
Jag tycker också du kan vänta med att köpa vinterdäck. Det är långt till April, och om man tittar ut nu så verkar det gå åt rätt håll, men det kommer nog mer. Vem vet, försäljaren kanske har några vinterhjul att låna ut om det skulle vara "grisigt" väder.
Håll utkik på blocket annars när det gäller vinterhjul. Jag köpte helt nya Volvo-original för halva ordinarie priset. Helt oanvända med kvitto kvar från handlare och allt.
sandberg skrev:Håll utkik på blocket annars när det gäller vinterhjul. Jag köpte helt nya Volvo-original för halva ordinarie priset. Helt oanvända med kvitto kvar från handlare och allt.
Tack för tipset, sandberg!

Nu har jag bokat en Master Treatment hos Mr.CAP. Fick FormulaU, läderbehandling, textilimpregnering, motorrumsbehandling samt någon glasbehandling av vindrutan för 3875:- ink moms. Tyckte det var en bra deal.
Fick just ett mail från http://www.bythjul.com de har utförsäljning av vinterdäck inför våren. Upp till 50% rabatt
KKR skrev:Fick just ett mail från http://www.bythjul.com de har utförsäljning av vinterdäck inför våren. Upp till 50% rabatt
Tack för tipset! Hittade dock inga Hakka-7 till bra pris, så det får nog vänta tills vintern ändå.

/F
I denna tråd har flera inlägg rört värdet av elbakluckan.

Vid test av en sådan på provkörningsbil noterade jag att vid öppning sänker den sig lite efter att ha stoppats i översta läget, vilket ej sker med den manuella luckan. Vad jag förstår innebär detta något sämre ståutrymme för långa personer under uppfälld ellucka. Långväxta kan alltså trivas bättre med manuell lucka, liksom bättre med XC70 än med V70, där ju den allra lägsta är V70 DrivE.

Dessutom har jag från verkstadshåll hört påtalas att den elektriska drivningen sitter jobbigt till för reparation och att den kan slitas om vintern då bakluckans gummilist är fastfrusen.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]